۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
حساب مالیاتی ۳۵۰۰ شرکت بزرگ به استان ها منتقل شده است
وزیر اقتصاد و امور دارایی:

حساب مالیاتی ۳۵۰۰ شرکت بزرگ به استان ها منتقل شده است

ارومیه- وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ساماندهی بسیار خوبی در حوزه صدور مجوزها در دولت سیزدهم انجام و حساب‌های مالیاتی بیش از ۳۵۰۰ شرکت بزرگ به استان‌ها منتقل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سیداحسان خاندوزی ظهر جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: درآمد مالیاتی این شرکت‌ها تا مدت ها به حساب آنها در مرکز منتقل می‌شد که این روند با نگاه ویژه دولت سیزدهم تغییر یافت و در نتیجه ۶ هزار میلیارد تومان درآمد به استان‌ها برگشت داده شد.

وی ادامه داد: از زمان راه اندازی درگاه ملی صدور مجوزها تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار درخواست صدور مجوز ارسال و برای بیش از ۷۴ هزار نفر مجوز کسب و کار صادر شد.

خاندوزی با بیان اینکه درآمد مالیاتی این شرکت‌ها تا مدت ها به حساب آنها در مرکز منتقل می‌شد که این روند با نگاه ویژه دولت سیزدهم تغییر یافت، اضافه کرد: در این خصوص ۶ هزار میلیارد تومان درآمد به استان‌ها برگشت داده شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: همچنین بسیاری از حساب‌های شرکت‌های دولتی با اهتمام ویژه این دولت به مراکز استان‌ها منتقل شد و در کنار آن تغییرات اساسی در هزینه کرد بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی انجام شده است.

خاندوزی با تاکید بر اینکه مردم تا پیش از دولت سیزدهم در بسیاری از اطلاعات اقتصادی نامحرم بودند، گفت: این امر در دولت سیزدهم تغییر کرده است.

وی یادآور شد: نگاه دولت و شخص رئیس جمهور این است که یک اقتصاد قوی در کنار مردمی مطلع، نقش آفرین و تصمیم گیرنده شکل گیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به افزایش قیمت کالاها در سطح جهانی و به تبع آن در داخل کشور اظهار کرد: دولت برای کنترل بازار چاره‌ای جز اصلاح یارانه‌ها و مردمی سازی یارانه‌ها نداشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ظهر جمعه در سفری یک روزه به آذربایجان غربی حضور پیدا کرده و در بدو ورود به آذربایجان‌غربی مورد استقبال محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و مسؤولان استانی قرار گرفت.

خاندوزی در ابتدای ورود به آذربایجان غربی، در گلزار شهدای باغ رضوان حاضر شد و ضمن نثار گل و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قرار است، وزیر امور اقتصادی و دارایی، ضمن حضور در میز خدمت ادارات زیرمجموعه در مصلای ارومیه و سخنرانی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه، در مرز سرو نیز حاضر شده و از ظرفیت‌های این مرز که در حال تبدیل شدن به منطقه ویژه اقتصادی است، بازدید کند.

حضور در جمع فعالان اقتصادی و بازرگانی آذربایجان‌غربی و شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از جمله دیگر برنامه‌های خاندوزی در ارومیه است.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha