۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
پیش بینی خرید تضمینی ۵۹۰ هزار تن گندم در آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

پیش بینی خرید تضمینی ۵۹۰ هزار تن گندم در آذربایجان غربی

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال 590 هزار تن گندم در این استان به صورت تضمینی خریداری شود.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی ظهر جمعه در جریان بازدید سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از اولین بانک نشا مکانیزه سبزی و صیفی  در استان و خزانه کشت نشایی چغندر قند در شهرستان ارومیه اظهار داشت: در سال زراعی جاری، ۱۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان های بوکان، نقده، میاندوآب و ارومیه به خزانه نشای چغندرقند اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت ۱۵۰ هکتار نیز به صورت نشایی انجام شده است و هزار هکتار نیز به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می شود.

جلیلی افزود: کشت چغندرقند در مزارع  از ۲۷ اسفند سال گذشته در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های مهم تولید چغندرقند در کشور است، گفت: امسال بر اساس قرارداد های منعقد شده با چغندرکاران، ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

وی با اشاره ای به تولیدات محصولات سبزی و صیفی در استان نیز گفت: در مجموع سالانه ۱۱ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصولات سبزی و صیفی می رود که بیش از ۶۰۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت می شود.

جلیلی همچنین از پیش بینی تولید ۷۳۰ هزار تن گندم در استان و خرید تضمینی ۵۹۰ هزار تن از این محصول خبر داد. 

کد خبر: ۱۷٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha