۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۲
آیا عبور از کسری بودجه در اقتصاد رویت می‌شود؟
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تشریح کرد

آیا عبور از کسری بودجه در اقتصاد رویت می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اقدامات دولت جدید مانند فروش نفت و افزایش وصول مالیات‌ها و طلب‌ها در داخل و خارج سبب شد بتواند کسری بودجه سال گذشته را جبران کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ‌جعفر قادری درباره اظهارنظر اخیر وزیر کشور مبنی بر عبور دولت از کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیاردی، گفت: بودجه دولت طی سال گذشته در حقیقت درآمدها را به شکل غیرواقعی نشان داده بودند چراکه میزان فروش نفت پایین و میزان تحقق مالیات‌ها در حد پایینی قرار داشت و در عین حال میزان واگذاری‌ها را بسیار بالا در نظر گرفتند لذا تصور نمی‌شود؛ دولت بتواند تا پایان امسال این کسری را جبران کند اما اقدامات دولت جدید مانند فروش نفت و افزایش وصول مالیات‌ها و طلب‌ها در داخل و خارج سبب شد بتواند کسری بودجه سال گذشته را جبران کند ضمن انکه اعتبارات عمرانی خوبی را نیز توزیع کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه نشانه‌های عبور از کسری بودجه در اقتصاد ما رویت می‌شود یا خیر؟، بیان کرد: اگر اقدامات فوق ازسوی دولت انجام نمی‌شد و از کسری بودجه عبور نکرده بودند نرخ تورم بسیار بیشتر از میزان کنونی بود بنابراین می‌توان از نشانه‌های عبور از این کسری به نرخ رشد ۴ درصد طی سال گذشته، عدم استقراض از بانک مرکزی، عدم استفاده از استقراض از مردم و... اشاره کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگرچه نرخ تورم همچنان بالا است اما این مسئله نتیجه سیاست‌هایی است که از قبل اجرا شده‌اند و باید به دلایلی همچون حجم بالای نقدینگی و افزایش پایه پولی در این راستا اشاره کرد اما دیگر شاخص‌ها وضعیت بهتری پیدا کردند.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha