۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
لزوم اجرای عدالت و تعادل در زمینه پرداختی‌های مجموعه‌های شرکتی و دولتی
استاندار همدان مطرح کرد:

لزوم اجرای عدالت و تعادل در زمینه پرداختی‌های مجموعه‌های شرکتی و دولتی

همدان - استاندار همدان گفت: باید عدالت و تعادل در زمینه پرداختی‌ها و تفاوت‌های بسیار قابل توجه بین مجموعه‌های شرکتی و دولتی اجرا شود.

به گزارش بازار؛ علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای معاونین استانداری که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور و مهدی یزدان‌پناه معاون حقوقی، مجلس و استان‌ها سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شد، گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات و مسائلی است که، دستگاه‌های اجرایی استان با آن مواجه است.

وی با بیان اینکه با وجود این‌که دولت و دستگاه‌های اجرایی با قانون کوچک‌سازی مواجه است؛ اما با توجه به مابه ازای بازنشستگانی که خارج می‌شوند، ضرورت دارد که برای جایگزینی آن‌ها و خلائی که ار نظر خدمتی برای دستگاه‌های اجرایی پیش‌ آمده، فکری اساسی بکنیم، گفت: استان همدان، از لحاظ تعداد کارکنان نسبت به جمعیت، ۹درصد کم‌تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی از لحاظ کمبود کارکنان، مربوط به آموزش و پرورش استان است و آموزش و پرورش استان، بیش از سه هزار نفر کمبود نیرو معلم و کارمند دارد، گفت: با توجه به اینکه، شهرستان‌های فامنین و درگزین تازه تاسیس‌ هستند مشکلات جدی در زمینه چارت تشکیلاتی دارند که نیازمند بررسی و پیگیری است.

استاندار همدان عنوان کرد: در حوزه حقوق و دستمزد یکی‌ از مشکلات تبصره ۱۲ بودجه، علاوه بر بحث معیشت کارکنان دولت، تبعیض‌هایی است که از سوی بخش‌های مختلف مانند ناهم‌ترازی بین برخی از دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که باعث ایجاد ناراحتی‌ها و جو ناخوش‌آیندی در سطح استان و شهرستان‌ها شده است.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: باید عدالت و تعادل در زمینه پرداختی‌ها و تفاوت‌های بسیار قابل توجه بین مجموعه‌های شرکتی و دولتی اجرا و کمک شود تا آن دسته از کارکنانی که در سنوات گذشته بدون آزمون در دستگاه‌های اجرایی استخدام شدند، و یا نیروهای قراردادی که دارای سوابق بوده و برخی از آن‌ها نیز در شرف بازنشستگی‌اند، تبدیل وضعیت شوند.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha