۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
رشد ۲۵ درصدی ترانزیت کالا در کشور

رشد ۲۵ درصدی ترانزیت کالا در کشور

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان ترانزیت کالا پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده با اعلام اینکه سال ۱۳۹۹ میزان ترانزیت کالا در کشور ۵/۵ میلیون تن بوده است، سال ۱۴۰۰ این رقم به ۱۰/۵ میلیون تن رسید.

وی با تاکید براینکه ترانزیت ۲۰ میلیون تن کالا برای امسال هدفگذاری شده است، افزود: ترانزیت کالا ۵ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

معاون وزیر راه با اشاره به موقعیت جغرافیایی ایران و عبور کریدور شمال - جنوب و کمربند شرق - غرب از ایران گفت: سالانه ۶۰ میلیون تن کالا از طریق چین به اروپا ترانزیت می‌شود که ایران میتواند سهم بسزایی از آن را کسب کند.

افندی زاده همچنین از توافق ایران و روسیه برای ترانزیت حدود ۳۰ میلیون تن کالا از ایران خبرداد و گفت: برنامه منسجمی در وزارت راه و شهرسازی برای افزایش درآمدهای ترانزیتی ایران تنظیم شده است.

وی درادامه پروژه راه‌آهن رشت – آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر را یکی از اولیت‌های کاری وزارت راه خواند و گفت: تکمیل این قطعه به یک میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد که خوشبختانه دراین خصوص سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان توافق‌های خوبی کرده اند که بتوانیم این حلقه را کامل کنیم.

معاون حمل و نقل وزارت راه با اعلام اینکه موسس کریدور شمال - جنوب سه کشور ایران، روسیه و هند هستند که خیلی از کشورها عضو ان شدند، گفت: طرح برقی کردن کریدور ریلی شمال به جنوب از مسیر اینچه برون به آزادشهر و سپس شاهرود به طبس و بندرعباس در موافقتنامه‌ای با دولت روسیه توافق شده است.

افندی زاده درباره محور چابهار به زاهدان هم گفت: در تلاشیم که پروژه راه‌آهن چابهار-زاهدان تحقق یابد.

به گفته معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی در محور شمال- جنوب، شرق - غرب چین حدود ۶۰ میلیون تن کالا به سمت اروپا می‌رود که تقریباً از طریق ایران بوده است و تفاهم‌نامه‌های خوبی انجام شده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha