۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
۳ پالایشگاه بزرگ ۳۰۰ هزار بشکه ای احداث می شود/ مهندسی معکوس تورم
معاون اول رئیس جمهور:

۳ پالایشگاه بزرگ ۳۰۰ هزار بشکه ای احداث می شود/ مهندسی معکوس تورم

بابلسر- معاون اول رئیس جمهور به سه طرح بزرگ اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: سه پالایشگاه بزرگ ۳۰۰ هزار بشکه ای در کشور احداث می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد مخبر عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح های عمرانی هفته دولت در مازندران با اشاره به این که وضعیت برخی کالاهای اساسی و ذخایر آن بسیار مطلوب و بالای ۱۲۰ درصد است، افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط دولت و همه قوا نقاط بحرانی را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی حذف آن را براساس قانون و مصوبه دانست و با اشاره به ناعدالتی در توزیع یارانه با ارز ترجیحی گفت: سال قبل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه برای محصولات و کالاهای اساسی پرداخت شد و بیشتر کسانی از آن استفاده کردند که قدرت خرید بیشتری داشتند.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی براساس برنامه و پیش بینی شده بود، گفت: ظرف سه ماه توانستیم بازار و تورم را کنترل کنیم و به هیچ وجه از کارهای اساسی غافل نشدیم و سه بسته اقتصادی سنگین را تدارک دیدیم.

مخبر با عنوان این که تورم مهندسی معکوس و مهار شده است، گفت: رشد تورم ماهانه از ۱۲.۶ درصد در خردادماه به دو رصد رسیده است و با فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و جهت گیری درست و تعامل با همسایگان توانستیم ۶۰ میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری منعقد کنیم.

معاون اول رئیس جمهور آب را از جمله مسائل کشور دانست و گفت: پنج طرح و خط تامین آب از دریا در کشور در دست اجراست که یکی از آن ها هفته دولت بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه در بخش نفت و گاز سه پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه ای در کشور شروع شده است، گفت: این طرح عظیم در دست اقدام و برنامه ریزی است و از همه روش ها برای ایجاد اشتغال بهره گیری کردیم.

وی ادامه داد: کل درآمد نفتی ما در بهترین شرایط ۳۰ تا ۳۵ میلیون دلار است درحالی می توان در استان های شمالی ۷۰ تا ۸۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرد و باید از ظرفیت ها استفاده کرد.

کد خبر: ۱۷۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha