۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
فرصت مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت روی نقره
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

فرصت مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت روی نقره

 قیمت نقره طی چند روز گذشته با توجه مجدد سرمایه گذاران به برگزاری سمپوزیوم پیش روی جکسون «هول اَند کندی» اقتصاد جهانی، به مسیر افزایش قیمت بازگشته و صبح پنجشنبه به بالاترین سطح ۱۹.۲۷ دلار رسید.

به گزارش بازار، قیمت نقره طی چند روز گذشته با توجه مجدد سرمایه گذاران به برگزاری سمپوزیوم پیش روی جکسون «هول اَند کندی» اقتصاد جهانی، به مسیر افزایش قیمت بازگشته و صبح پنجشنبه به بالاترین سطح ۱۹.۲۷ دلار رسید که حدود ۲.۹ درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح این هفته بود. این قیمت همچنان بسیار کمتر از بالاترین قیمت امسال یعنی ۲۶ دلار است.

کُند شدن رشد اقتصاد جهانی و سمپوزیوم جکسون هول
قیمت نقره حتی پس از آمارهای اقتصادی نسبتا ضعیفی که در این هفته منتشر شد، به روند افزایش قیمت خود بازگشته است. در روز سه‌شنبه، اعداد S&P نشان داد که شاخص PMI تولید و خدمات در بیشتر کشورها به شدت رو به وخامت است. به عنوان مثال، در اروپا و ایالات متحده، PMI به زیر سطح گسترش ۵۰ سقوط کرده است.

اوایل این هفته، بانک مرکزی چین تصمیم گرفت برای حمایت از اقتصاد این کشور، نرخ بهره را کاهش دهد. آمارهای اخیر نشان می دهد که اقتصاد چین به شدت در حال کوچک شدن است. به عنوان مثال، حباب نقدینگی از بین رفته، در حالی که تولید صنعتی کاهش یافته است. این اعداد برای نقره به عنوان یک فلز صنعتی بسیار مهم است.

کاتالیزور بعدی برای تعیین قیمت نقره، سمپوزیوم جکسون هول خواهد بود که از روز جمعه آغاز می شود که قرار است روسای بانک های مرکزی بزرگ جهان در این سمپوزیوم به سخنرانی بپردازند. مهمترین شخص حاضر در این نشست، جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا است که قرار است در خصوص برنامه خود برای کاهش نرخ تورم نیز به سخنرانی بپردازد.

اگر لحن سخنان وی همچنان جنگ طلبانه بوده و حاکی از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ادامه سفت و سخت سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور باشد، می توان ریزش مجدد را برای بازارهای مالی جهان انتظار داشت.

پیش بینی قیمت نقره

فرصت مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت روی نقره

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت نقره در اوایل این ماه یک الگوی صعودی دوبل (Double Top) را تشکیل داده استپس از آن، قیمت در ۱۸ آگوست به زیر خط گردن این الگو روی ۱۹.۵۲ دلار حرکت کرد.

در حال حاضر، قیمت نقره کمی پایین تر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه قرار دارد و این در حالیست که جهت نوسانگرها به سمت بالا است. قیمت همچنین زیر نقطه محوری استاندارد قرار دارد.

بنابراین، نقره احتمالاً به افزایش قیمت خود ادامه خواهد داد و سپس یقه بالایی الگوی مذکور را در ۱۹.۵۲ دلار مجدداً آزمایش خواهد کرد. پس از این، روند نزولی را از سر خواهد گرفت و به پایین ترین سطح این ماه یعنی ۱۸.۷۰ دلار باز خواهد گشت.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha