۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۷
جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند اقدامات چندگانه است
کارشناس مسائل اقتصادی:

جذب سرمایه گذاری خارجی نیازمند اقدامات چندگانه است

اعظمی، کارشناس اقتصاد بین الملل به شیوه‌های مختلفی پرداخت که می‌توان به کمک آن‌ها سرمایه گذاری در کشور را برای سرمایه گذاران خارجی جذاب کرد.

به گزارش بازار، امین اعظمی، کارشناس اقتصاد بین الملل در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما به راهکارهای مختلفی در جهت افزایش و بهبود میزان جذب سرمایه گذاری خارجی پرداخت.

اعظمی در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی و افزایش آن گفت: باید به شاخص‌های مختلفی توجه کرد و اقدامات مختلفی را در پیش گرفت. در بحث کلی و در نگاه بلند مدت به موضوع باید بحث ثبات در اقتصاد کلان را داشته باشیم. یعنی هر چقدر بتوانیم در این حوزه موفق باشیم این اطمینان خاطر را به سرمایه گذاران خارجی خواهیم داد تا بتوانند با خیال راحت در ایران سرمایه گذاری کنند؛ لذا کنترل تورم و ثبات در بازارهای مالی می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد. اما در کوتاه مدت و میان مدت نیز می‌توانیم اقداماتی مختلفی را انجام دهیم تا سرمایه گذاری در کشور جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران خارجی پیدا کند.

این کارشناس اقتصاد بین الملل در ادامه گفت: در کنار تاکید بر نیروی کار متخصص و با دستمزد مناسب و انرژی ارزان باید امکان اخص مجوزهای مختلف برای سرمایه گذاران خارجی را تسهیل کرد تقریبا مشابه همان کاری که با درگاه ملی مجوزها انجام دادیم.

اعظمی همچنین افزود موضوع دیگر بحث نقل و انتقالات مالی و سازوکارهای آن است. باید امکان نقل و انتقالات مالی را برای سرمایه گذاران خارجی به شدت تسهیل و هزینه‌های آن را کاهش دهیم. از دیگر اقدامات در بحث اقامت دایم و مالکیت است که می‌توان مزیت‌های مختلفی را برای سرمایه گذاران خارجی در نظر بگیریم.

این کارشناس اقتصادی اعلام کرد: ابتکار عمل دیگر می‌تواند ایجاد و راه اندازی درگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی است. همچنین برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در داخلی و خارج کشور با موضوع سرمایه گذاری می‌توانند روش موثر دیگری در جذب سرمایه گذاری خارجی است.

اعظمی یادآور شد: در کنار همه این موارد ذکر شده باید ابتکار عمل و هوشمندی به خرج داد و برای هر کشوری به صورت جداگانه فرصت‌های سرمایه گذاری را باید تعریف شود و با توجه به نیازهای آن کشورها، اینکه بتوانیم سرمایه گذاری‌هایی را جذب کنیم که در راستای رفع نیازهای آن کشورباشد.
این کارشناس اقتصادی در بحث اولویت جذب سرمایه گذاری گفت اولویت جذب سرمایه گذاری در بخش‌های حمل و نقل و لجستیک، انرژی و بکارگیری و عملیات سازی علم دانش بنیانی در بخش کشاورزی و صنعت به صورت فراگیر است. به عنوان نمونه در بحث افزایش بهره وری در خطوط تولید، مدیریت مصرف انرژی و آب در جهت افزایش تولید می‌توان حذب سرمایه گذاری مختلفی داشته باشیم.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      0 0
      به نام خدا جذب سرمایه مردم و سرمایه مردم حمایت از تولید دیدیم سرمایه مردم در بازار دستوری بورس شصت درصد افت کرده