۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
ظرفیت بالای زنجان برای حضور در بازار ارمنستان
سفیر ایران در ارمنستان عنوان کرد؛

ظرفیت بالای زنجان برای حضور در بازار ارمنستان

زنجان- سفیر ایران در ارمنستان گفت: توانمندی‌های تجاری استان زنجان فرصت مطلوبی برای حضور در بازار ارمنستان ایجاد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اتاق بازرگانی استان زنجان، عباس ظهوری در نشست تخصصی با هیئت تجاری اقتصادی استان زنجان به سرپرستی اتاق بازرگانی زنجان برای راه‌های گسترش همکاری‌های تجاری و بازرگانی اقتصادی، اظهار کرد: موانع و مشکلات مختلف برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان وجود دارد که خوشبختانه دولت‌های مختلف به ویژه دولت سیزدهم در صدد برداشتن این موانع و باز کردن مسیر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

وی افزود: سیاست دولت جدید به خصوص در حوزه همسایگان گسترش همکاری‌ها است که بر همین اساس دستور کار جدی ما فعال کردن فعالیت‌های اقتصادی و رشد و توسعه همکاری‌ها است که سفارت ایران در ارمنستان آماده همکاری همه جانبه با فعالان اقتصادی است.

این مسئول با بیان اینکه درخواست ما از فعالان اقتصادی مشخص کردن مشکلات و بیان آن‌ها به ما و ارائه پیشنهاد در راستای رفع آن‌ها است، ادامه داد: باید به دنبال علت این بود که چرا در بازار ۱۵ کشور همسایه و حوزه cis حضور ایران پررنگ نبوده با وجود اینکه تولیدات داخلی قوی و با کیفیت بوده و توانمندی‌های بسیار خوبی داریم.

یکی از موانع رشد صادراتی ما نداشتن شناخت از بازار کشورهای مختلف است

سفیر ایران در جمهوری ارمنستان با بیان اینکه بررسی همه جانبه بازار کشورها از جمله مسائل حقوقی، اداری و کیفی و استاندارد و ... یکی از ضروریات کسب توفیقات تجاری و اقتصادی است، گفت: یکی از مشکلات ما هزینه نکردن برای تحقیق و پژوهش و مطالعه نیازسنجی است، جمع‌آوری اطلاعات از بازار کشورها برای ورود حرفه‌ای بسیار مهم بوده و تجربه کشورهای موفق در حوزه تجارت بیانگر این مهم است.

ظهوری با تاکید بر اینکه یکی از موانع رشد صادراتی ما نداشتن شناخت از بازار کشورهای مختلف است، عنوان کرد: مادامی که با واقعیت‌های پیش رو مواجه نشویم، به نقاط مطلوب هدف‌های تجاری خود نخواهیم رسید، باید به دور از تعارف‌ها به خوبی خود را آنالیز کرده تا به بهترین خود رسیده و با بهترین شکل ممکن و حرفه‌ای وارد بازرهای تجاری کشورها شویم.

وی با تاکید بر اینکه بازار کشور ارمنستان یک بازار رقابتی است، یادآور شد: ورود با قدرت و با استاندارد بالا در بازار کشورهای رقابتی یک اصل مهم است که باید همراه با ورود با قدرت و حرفه‌ای به بازار کشورها باشد که بازار رقابتی یعنی کیفیت بسته‌بندی ویژه بازار همان کشور باشد، شناخت ذائقه و نیازسنجی که در صورت تحقق منجر به حضور مثمرثمر در کشورهای مختلف باشد.

این مسئول با بیان اینکه باید بر اساس نیاز و الزامات بازار از جمله داشتن معرفی قوی، روابط‌عمومی، داشتن کاتالوگ‌ها به زبان روسی در کشورهای اوراسیا و زبان‌های محلی مورد قبول کشورهای مختلف باشد، ابراز کرد: معرفی مطلوب یک امتیاز برای شرکت تولیدی و صادراتی بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین جذاب و متنوع بودن و نیز حضور و معرفی بسیار پرقدرت حائز اهمیت است.

صادرات ایران به کشور ارمنستان دارای یک رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است

سفیر ایران در ارمنستان اظهار کرد: کشور ارمنستان دارای جمعیت ۳ میلیون نفری بوده و افزون بر آن ۱۰ میلیون ارامنه خارج از کشور دارد که لابی‌های بسیار پرقدرت در دنیا دارند و این مهم به معنای آن است که اگر شرکت‌های مختلف خود را در بازار کشورها اثبات کنند، می‌توانند از ارتباطات و لابی‌های ارامنه خارج از این کشور برای افزایش صادرات و فروش محصولات خود در بازارهای کشورهای دیگر استفاده کنند.

ظهوری با بیان اینکه دو کشور ایران و ارمنستان دارای روابط تاریخی قدیمی بوده و کالاهای ایرانی در این کشور مورد توجه و استقبال مردم این کشور است، ابراز کرد: در ایران نیز ارامنه بسیاری حضور داشته و زندگی می‌کنند که موجب گسترش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف و پیوندهای فرهنگی بین دو کشور شده است.

وی با بیان اینکه ارتباطات فرهنگی تاریخی بسیار خوبی بین ایران و ارمنستان وجود دارد که از آن جمله دوستی چند هزار ساله و شهدای ارمنی در طی جنگ هشت ساله دفاع‌مقدس و نیز جانبازان و آزاده‌ها هستند، گفت: صادرات ایران به کشور ارمنستان افزایش پیدا کرده و در حال حاضر به ۵۶۰ میلیون دلار رسیده است که با همکاری مسئولان کشور ارمنستان در نظر داریم آن را به یک میلیارد دلار برسانیم که قابل تحقق است. در طول ۶ ماه اخیر صادرات ایران به کشور ارمنستان دارای یک رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال گذشته بوده است؛ لازم به توجه است نگاه ما به کشور ارمنستان افزون بر خود بازار این کشور به عنوان یک پل ارتباطی بسیار امن و مطمئن و محکم برای تبادلات تجاری با کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اوراسیا و اتحادیه اروپا و سایر کشورها است.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha