۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
طرح‌های آبرسانی در کشور در ۳ بخش اولویت بندی شده است
وزیر نیرو:

طرح‌های آبرسانی در کشور در ۳ بخش اولویت بندی شده است

وزیر نیرو گفت: برای تامین آب شرب مطمئن و پایدار طرح‌های موثر در سه بخش پروژه‌های بزرگ، شهرهای دارای تنش آبی و آبرسانی به روستاها اولویت بندی شده است.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه با شروع به کار دولت مردمی‌, ما برنامه‌ریزی وسیعی برای حل مشکلات در حوزه آب و برق داشتیم افزود: در موضوع آب در سه بخش، طرح‌ها را دسته بندی کردیم و طرح‌های دارای اولویت شناسایی شد.

وی گفت:در این اولویت بندی ابتدا طرح‌های بزرگ و ابر پروژه‌های آبرسانی قراردارند و سپس طرح‌هایی مورد نظر هستند که برای رفع تنش آبی شهرهای دارای کمبود آب طراحی شده است. گروه سوم هم آبرسانی به روستاها در چارچوب طرح جهاد آبرسانی قراردارد.

وی در خصوص آبرسانی به استان‌ها افزود: مرحله ا ول، طرح آبرسانی به آبیک استان قزوین افتتاح شد، در آبرسانی اضطراری به شهرکرد بر اساس مشکلاتی که در سیلاب به وجود آمد و چشمه کوهرنگ را از دست دادیم در حداقل زمان ۴ سامانه به صورت جهادی اجرا شد. ما از فردا هم سلسله وار طرح‌های مختلفی را در مراحل بهره‌برداری خواهیم داشت. آبرسانی به بابل، طرح غدیر خوزستان، آبرسانی به یزد و زاهدان و به ویژه طرح آبرسانی به همدان که یک ابر پروژه است. شامل انتقال آب به طول ۱۴۵ کیلومتر با ایستگاه‌های پمپاژ متعدد تصفیه خانه به بهره برداری خواهد رسید.

محرابیان در خصوص طرح‌های پدافندی گفت: برخی پروژه‌ها به صورت پدافندی است. یعنی این پروژه‌ها آب دارند،، ولی نیاز است که تامین آب تقویت شود و سامانه‌های مختلفی را پیش بینی کنیم. در مورد شهر همدان یک پروژه‌ای که از ۱۷ سال پیش شروع شده بود و فقط ۳۰ درصد پیشرفت داشت. در شروع کار دولت مردمی شناسایی و در اولویت دولت قرار گرفت. در این خصوص اعتباراتی در نظر گرفته شد. هم اکنون پروژه سرعت مناسبی گرفت و امروز اعلام می‌کنیم که خط انتقال تمام شده و در حال تکمیل نقص‌ها مانند پمپاژ هستیم.

وزیر نیرو در خصوص احیای دریاچه ارومیه یا احیای زاینده رود گفت: دولت برای این‌ها برنامه دارد. رئیس جمهور، معاون اول و اعضای دولت جلسات متعددی را دارند، برنامه‌های عملیاتی و اجرایی و در چارچوب جهاد آبرسانی هم که ۱۰ هزار روستا هدف گذاری شده بود امروز ما در نقطه‌ای هستیم که در بیش از ۱۲۰۰ روستا طرح آبرسانی به اتمام رسیده است. امروز هم با دستورات رئیس جمهور در هیئت دولت قرار شد، تامین مالی و پشتیبانی پروژه‌های آبرسانی به عنوان اولویت ویژه باشد.

محرابیان در مورد تعداد طرح‌های نیمه تمام گفت: در حوزه طرح‌های آبی و سرفصل آب ما تعداد طرح‌های نیمه تمام زیادی داریم، ولی ۲۳۰ طرح را به عنوان طرح‌های اولویت دار و ویژه شناسایی کردیم و اعتقاد ما این است که با اجرای این ۲۳۰ طرح می‌توانیم شاهد رفع مشکلات اغلب نقاط کشور باشیم.

در وزیر نیرو گفت: درخصوص برق، زمان اوج مصرف تابستان را با همراهی و همکاری مردم سپری کردیم درحالی که خاموشی در بخش خانگی اعمال نشد. البته در بخش صنایع نیز حداکثر برق ممکن را تامین کردیم از ۶۳۰، ۰۰۰ واحد خرد و کوچک و صنفی فعال در کشور به ۵۸۰ هزار واحد هیچگونه محدودیت اعمال نشد. در صنایع بزرگ هم مانند صنایع سیمانی و فولادی هم محدودیت ما بسیار اندک بود.

کد خبر: ۱۷۰٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha