۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
۶۰۰ هزار تن گندم تضمینی در خراسان رضوی خریداری می‌شود

۶۰۰ هزار تن گندم تضمینی در خراسان رضوی خریداری می‌شود

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی پیش بینی کرد امسال خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به ۶۰۰ هزار تن برسد که این میزان نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان با اشاره به برگزاری نخستین نشست کارگروه خرید گندم در سال جاری اظهار کرد: پارسال ۵۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شد که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد رشد داشت.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی پارسال رتبه نخست کشور را در میزان رشد خرید تضمینی گندم به دست آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی گندم از پایان اردیبهشت ماه امسال آغاز می‌شود و متوسط قیمت خرید هر کیلوگرم گندم ۲۵ هزار ریال است و این نرخ، بسته به کیفیت گندم تغییر می‌کند.

رسولیان ادامه داد: پیش بینی می کنیم امسال ۱۵ هزار تن کلزا از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شود که این میزان نسبت به خرید سال گذشته این محصول ۹۰ درصد رشد خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ۱۰۰ مرکز خرید شامل سیلوهای دولتی، سیلوهای بخش خصوصی، انبارهای کارخانه ها، مراکز تعاون روستایی در روستاها برای خرید و نگهداری گندم و کلزا در خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: جهاد کشاورزی خراسان رضوی اقدامات خوبی برای مبارزه با آفات به ویژه سن گندم انجام داده است تا در ارتقای کیفیت گندم موثر واقع شود.

کد خبر: ۱۷٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha