۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۹۶ پروژه گازرسانی در صنعت گاز ایران
هم‌زمان با هفته دولت محقق می‌شود

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۹۶ پروژه گازرسانی در صنعت گاز ایران

چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۰۹۶ پروژه گازرسانی با اعتبار ۱۵۶ هزار میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی در این باره گفت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها و توسعه گازرسانی به شهرها و به‌ویژه روستاها، نشان از آن دارد که شاخصه عدالت اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران که معرف رویکرد نظام در خدمت‌رسانی به مردم بوده، به‌خوبی در حال اجراست.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به ۱۰۹۱ روستا، ۱۶ شهر و ۱۹۵۹ واحد صنعتی در دستور کار قرار دارد که برای اجرای این پروژه‌ها، نزدیک به ۷۸ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های گازرسانی به ۹ شهر، ۹۲۸ روستا و ۲۰۹۱ واحد صنعتی نیز در این هفته با اعتباری حدود ۵۳ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود که نشان از تدوام طنین توسعه در کشور دارد.

چگنی با بیان اینکه امسال در هفته دولت، افزون بر افتتاح تعداد قابل توجهی از پروژه‌های گازرسانی شهری و روستایی، شاهد افتتاح تعدادی پروژه‌ زیرساختی نیز هستیم، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل خطوط انتقال می‌شود که احداث خط انتقال گاز صنایع زرند کرمان و خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک - زابل با اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال از جمله این موارد است.

وی افزود: آنچه پروژه‌های گازسانی را از دیگر پروژه‌ها متمایز می‌کند، افزون بر ایجاد رفاه و آسایش برای مردم به‌ویژه در استان‌های کم‌برخوردار و مناطق دورافتاده، تأمین کالاهای مصرفی این پروژه‌ها از ساخت داخل است که سبب توسعه صنایع وابسته می‌شود و در عمل افزون بر حمایت از تولید، شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیانی را که در سراسر کشور محصولات مورد نیاز صنعت گاز را تولید می‌کنند در پی دارد.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: این نکته مهمی است، زیرا در این صورت، این صنایع افزون بر اینکه می‌توانند در شرایط سخت اقتصادی، به حیات خود ادامه ‌دهند، نداشتن وابستگی به کالاهای خارجی را نیز برای ما به ارمغان می‌آورند و در کنار توسعه‌ گازرسانی، زمینه اشتغال‌زایی خوبی را نیز فراهم می‌کنند.

چگنی در پایان با اشاره به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی» و تأکیدهای رهبر انقلاب بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: سیاست شرکت ملی گاز ایران نیز بر همین مدار و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است؛ سیاستی که با حمایت از این شرکت‌ها، زمینه را برای ورود آنها به حوزه‌های پیچیده فناوری فراهم می‌کند، بنابراین باید از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و کارآمد حوزه علم و فناوری کشور برای توسعه و پیشرفت داخلی به نحو احسن استفاده و نیازمندی‌های کشور را با تلاش و همت داخلی تأمین کرد.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha