۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
جستجو برای کشف ۸ هزار بیت کوین مفقود شده در میان هزاران تن زباله در ولز!

جستجو برای کشف ۸ هزار بیت کوین مفقود شده در میان هزاران تن زباله در ولز!

جیمز هاولز، مهندس کامپیوتر جوان که در سال ۲۰۱۳ هارد دیسک حاوی اطلاعات مربوط به استخراج ۸ هزار بیت کوین را به اشتباه در سطل زباله انداخت، اکنون در تلاش برای یافتن آنها در میان هزاران تُن زباله است.

به گزارش بازار به نقل از یورو نیوز، جیمز هاولز، مهندس کامپیوتر جوان که تابستان ۲۰۱۳ هارد دیسک حاوی اطلاعات مربوط به استخراج ۸ هزار بیت کوین را به اشتباه در سطل زباله انداخت، در تلاشی تازه برای یافتن آن در میان ۱۱۰ هزار تن زباله نیوپورت، شهر محل اقامت او در ولز، قصد دارد، طرحی را با هزینه ۱۰ میلیون یورو برای جستوجو به دنبال این هارد دیسک به اجرا بگذارد.

گفته می شود، زمانی که هاولز هارد دیسک حاوی ۸ هزار بیت کوین را به اشتباه به جای هارد دیسک دیگری در سطل زباله انداخت، مجموع ارزش آنها حدود ۱۰۰ هزار یورو بود ولی امروز (۲۱ اوت ۲۰۲۲) این مقدار بیت کوین بیش از ۱۷۰ میلیون یورو ارزش دارد.

او اکنون پس از ۹ سال جستجوی نافرجام، طرح جدیدی طراحی و از مقامات محلی نیوپورت برای اجرای آن درخواست مجوز کرده است.

طرح او، رصد انتخابی زباله‌ها با استفاده از سگ‌های روباتیک، تیمی از ناظران انسانی و یک بازوی فلزی غول پیکر متصل به یک پلتفرم پیشرفته هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل و غربالگری تصاویر دریافتی از زباله‌هاست.

اجرای این طرح بیش از ۱۰ میلیون یورو هزینه خواهد داشت. هاولز، علاوه بر سرمایه‌گذاری در ابزارهای مدرن و فناوری جدید غربالگری زباله، قصد دارد کارشناسانی را در زمینه مدیریت ضایعات و تفکیک زباله و نیز یکی از افرادی را که اطلاعات جعبه سیاه فضاپیمای کلمبیا را پس از متلاشی شدن آن در سال ۲۰۰۳ استخراج کردند، استخدام کند.

وی وعده داده که در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این طرح به همکاران خود پاداش ویژه‌ای پرداخت خواهد کرد و یک دهم ارزش بیت کوین‌های بازیابی شده را به پروژه‌های اجتماعی مرتبط با دارایی‌های رمزارزی در شهر نیوپورت اهدا نماید.

این مهندس ۳۷ ساله در گفتگو با رسانه های ولز گفت: در بدبینانه‌ترین سناریو، حدود سه سال طول می‌کشد تا زباله‌ها به طور کامل غربال شوند. اما شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای که من انجام داده‌ام نشان می‌دهد که می‌توانیم کار را در حدود ۱۸ ماه به پایان برسانیم، که هزینه کل پروژه را کاهش می‌دهد.

او طرح خود را به شورای شهر نیوپورت ارائه کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که شهرداری تحت سلطه حزب محافظه‌کار، به دلیل برآورد هزینه‌های بالای زیست محیطی و اجتماعی جابجایی زباله‌ها به هیچ وجه مایل به اجرای این طرح نیست.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha