۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
ترانزیت سنگ‌های معدنی کشورهای اطراف از طریق امیرآباد به هند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ترانزیت سنگ‌های معدنی کشورهای اطراف از طریق امیرآباد به هند

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران گفت: سنگ‌های کشورهای اطراف از طریق بندر امیرآباد به هند منتقل می‌شود و قرارداد آن منعقد شده است.

سید محمود حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که قرارداد انتقال سنگ های معدنی کشورهای اطراف به هند از طریق مازندران منعقد شده است، گفت: سواپ نفت که سال های سال مسکوت مانده بود دوباره در دستور قرار گرفت.

وی با بیان این که طی یکسال گذشته ۱۴ سفیر کشورهای مختلف برای تبادلات تجاری به استان سفر کردند، افزود: در دولت کنونی قرارداد سوآپ نفت منعقد شد و این مسئله در دیپلماسی اقتصادی دولت قرار دارد.

وی با اشاره به قرارداد یک میلیارد دلاری با کشور چین برای صادرات مرکبات اظهار داشت: بازار چین بستر خوبی برای مرکبات و محصولات کشاورزی است و وظیفه داریم صادرات محصولات کشاورزی را تسهیل کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: برای تکمیل کریدور شمال - جنوب در هفته دولت معاون اول اقتصادی رئیس جمهور به استان سفر می کند و با توجه به این که مازندران بیشترین تولید محصولات کشاورزی، دام وطیور، مرکبات و غیره را دارد، بازار بسیاری از کشورهای عربی را به دست گرفته است.

وی با اشاره به ثبت ۹۰۰ شرکت دانش بنیان در استان گفت: سهم بخش کشاورزی در این زمینه اندک و پائین است وو سعی کردیم تمامی شرکت های کشور را در حوزه کشاورزی بسیج کنیم.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha