۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران واریز شد

۵ هزار میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران واریز شد

همزمان با آغاز هفته دولت، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان دیگر بابت خرید تضمینی گندم به حساب گندمکاران سراسر کشور واریز شد.

به گزارش بازار، خرید تضمینی گندم در سال جاری از ۷ میلیون تن فراتر رفته و با بیش از ۲ و نیم میلیون تن افزایش نسبت به سال گذشته از رشد ۵۵ درصدی برخوردار بوده است و این در حالی است که روند خرید گندم در نقاط مختلف کشور همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، تاکنون بیش از ۸۲ و نیم درصد از مجموع مطالبات گندمکاران پرداخت شده و پرداخت مابقی مطالبات این عزیزان نیز در جریان است که طی روزهای آینده به حساب کشاورزانی که نسبت به تحویل محصول خود به مراکز خرید تضمینی گندم اقدام کرده‌اند، واریز می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته با وجود کاهش بارش‌ها در ۲۸ استان کشور مثبت بوده و این افزایش در برخی استان‌ها حتی به بیش از ۴ برابر رسیده است که کارشناسان، دلیل آن را ایجاد سازوکارهای تشویقی و حمایتی از جمله افزایش نرخ خرید تضمینی گندم و کاهش قیمت کود و نهاده‌های کشاورزی می‌دانند.

گفتنی است؛ استان خوزستان با خرید تضمینی یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن گندم، پیشتاز تحویل این محصول در کشور است و بعد از آن، به ترتیب استان‌های گلستان با تحویل ۷۵۸ هزار تن و کردستان با تحویل ۵۹۷ تن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha