۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
اجحاف دولت در حق کشاورزان گلستانی| قیمت گندم متناسب با کیفیت محصول منطقه باشد
نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان :

اجحاف دولت در حق کشاورزان گلستانی| قیمت گندم متناسب با کیفیت محصول منطقه باشد

گرگان- یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: دولت با قیمت گذاری یکسان گندم در حق کشاورز گلستانی که گندم با کیفیت و کم محصول تولید کرده اجحاف می کند، گندم گلستان نباید همتراز دیگر استان ها باشد.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت گذاری گندم باید متناسب با ارزش واقعی محصول تولیدی باشد و اگر در خرید این محصول کیفیت لحاظ شود انگیزه برای کشت گندم با کیفیت افزایش خواهد یافت.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود: قیمت گذاری یکسان سبب می شود که کشاورزان رغبتی برای تولید با کیفیت نداشته باشند که در نهایت ضرر آن به مصرف کننده خواهد رسید.

وی با بیان اینکه گندم به عنوان یک کالای استراتژیک ۱۰۰ درصد مورد حمایت دولت است، افزود: دولت باید این مساله را در نظر داشته باشد که قیمت گذاری یکسان گندم به نفع کشاورزی که تولید کمتر اما با کیفیت بالاتر را دارد، نخواهد بود.

یوسفی با تاکید بر این مساله که درصد پروتئین و گلتون گندم استان با سایر گندم های کشور متفاوت است، ادامه داد: اگر کشاورز گلستانی با تولید این گندم در هر هکتار سه و نیم تن محصول می گیرد و کشاورز استان های دیگر با کشت گندم با کیفیت پایین تر، هشت تن محصول برداشت می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی که وجود دارد در گلستان بیشتر بر روی کیفیت گندم تمرکز شده و در اقلیم دیگر تناژ این محصول در نظر گرفته می شود لذا باید تفاوتی بین این دو کشت وجود داشته باشد.

یوسفی متذکر شد: به عنوان مثال زمانی که برنج ندا کشت می شود کشاورز در هر هکتار ۱۰ تن برنج برداشت می کند، اما برنج طارم در هر هکتار چهار تن برنج و همین مساله سبب شده که قیمت برنج ندا که پر محصول و کم کیفیت است با قیمت برنج طارم که یک محصول با کیفیت و کم محصول است تفاوت زیادی داشته باشد.

یوسفی تاکید کرد: دولت باید برای قیمت گذاری گندم این مساله را مورد توجه قرار دهد چراکه با قیمت گذاری یکسان گندم در حق کشاورز گلستانی اجحاف می شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۳۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha