۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
بازار خودرو خارج از کنترل دولتمردان!

بازار خودرو خارج از کنترل دولتمردان!

دکتر عباس علوی راد طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: با توجه به سیطره عظیم دولت بر خودرو سازان داخلی و سیاست گذار بودن در حوزه واردات خودرو، مسئولیت اصلی آشفتگی بازار خودرو به عهده خود دولت و مشخصاً وزارت صمت می باشد.

دکتر عباس علوی راد-  طبق آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صمت، تولید خودروی سواری داخلی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ معادل ۱۴/۵ درصد کاهش یافته است.

به نظر می رسد اطلاعات کاهش توان تولیدی و عرضه خودرو به راحتی از همان ابتدای سال ۱۳۹۸ برای دلالان خودرو قابل پیش بینی بوده است.

از طرف دیگر، از اواخر پاییز ۱۳۹۷ در لایحه و بعداً در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ نیز دولت محترم یک‌ پاس گل عالی به دلالان خودرو داده بود. آنجاکه با یک نگاه صفر و یک بحث برانگیز رسماً اعلام کرد هیچ برنامه ای برای واردات خودرو به کشور وجود ندارد.

متاسفانه تیم اقتصادی ضعیف دولت این نگاه صفر و یک شائبه برانگیز در حوزه واردات خودرو را در لایحه و قانون بودجه سال ۱۳۹۹ نیز تکرار کرد و عملاً یک پاس گل عالی دیگر به دلالان خودرو داد.

سیگنال های کاهش توان تولید و عرضه خودروهای داخلی و نگاه صفر و یک دولت در حوزه ممنوعیت واردات خودرو را دلالان خودرو به خوبی دریافت کردند و عملاً باعث شد تا آشفتگی بازار خودرو به طور مستمر افزایش یابد

لذا سیگنال های کاهش توان تولید و عرضه خودروهای داخلی و نگاه صفر و یک دولت در حوزه ممنوعیت واردات خودرو را دلالان خودرو به خوبی دریافت کردند و عملاً باعث شد تا آشفتگی بازار خودرو به طور مستمر افزایش یابد.

بنابراین با کاهش توان تولید و عرضه خودرو های داخلی از یک سو و نگاه صفر و یک دولت در ممنوعیت واردات خودرو از سوی دیگر، ورود قیمت انواع خودرو به کرانه های بسیار بالا و گیج کننده کاملاً طبیعی است.

با توجه به سیطره عظیم دولت بر خودرو سازان داخلی و سیاست گذار بودن در حوزه واردات خودرو، مسئولیت اصلی آشفتگی بازار خودرو به عهده خود دولت و مشخصاً وزارت صمت می باشد.  

کد خبر: ۱۷٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha