۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
۴ هزار مسکن در دل جنگل احداث شد| رکود سوآپ نفت خزر
استاندار مازندران:

۴ هزار مسکن در دل جنگل احداث شد| رکود سوآپ نفت خزر

ساری- حسینی پور، استاندار مازندران با اشاره به تشکیل قرارگاه مبارزه با جنگل خواری در استان گفت: چهار هزار واحد مسکن در عمق جنگل احداث شده است.

سید محمودحسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قرارگاه مبارزه با جنگل خواری در استان تشکیل شده است، گفت: ۴ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف استان در عمق جنگل ساخته شده است.

حسینی پور از امضاهای طلایی به عنوان فسادزا و عامل فراری سرمایه گذاری در مازندران یاد کرد و گفت: اصلاح ساختار اداری استان به عنوان یکی از مؤلفه‌های پیشرفت و توسعه و راه اندازی سامانه‌های پنجره واحد زمینه حضور سرمایه گذاران در استان فراهم خواهد شد.

استاندار مازندران به حوزه صادرات و ارزش گذاری بخش کشاورزی استان هم اشاره کرد و گفت: برای حجم بالای تولید مرکبات استان با ایجاد بازار ثابت برای مرکبات در قالب قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با چین مبادله و امضا شد.

حسینی پور افزود: صادرات محصولات کشاورزی با خرید تضمینی از کشاورزان در دستور کار گرفته شده و با ایجاد کارگروه در سطح ملی دغدغه فروش در سامانه‌ای ویژه عرضه و حضور اینه ها نیز حذف خواهند شد.

وی برقراری ارتباط دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه را یکی از رویکردهای ایجاد ثروت برای استان در راستای رونق صادرات و واردات به استان بیان کرد و گفت: در حوزه واردات با انتقال سنگ روسیه به هند براساس توافق‌های صورت گرفته که مازندران تخلیه و سپس منتقل شود و یا انتقال سواپ نفت از نکا به شهر ری که ۱۵ سال راکد بوده و در سفر اخیر هیأت روسی به تهران تفاهم نامه‌ای بسته شد تا مازندران نقش تعیین کننده خواهد شد.

سیاست توسعه‌ای بخش گردشگری استان

استاندار مازندران به سیاست گردشگری استان اشاره کرد و با بیان مسئله زیست محیطی در میانکاله بهشهر می‌تواند یکی از مناطق استان برای توسعه گردشگری باشد، گفت: به عنوان طبیعت گردی پرندگان را پیشنهاد دادیم که با توسعه هتل‌های بهشهر باعث رونق اقتصاد شهری بهشهر خواهد شد.

حسینی پور با بیان اینکه برای فعال کردن اقتصاد دریا حتی یک کشتی گردشگری دریایی نداریم، این را برای استان عیب دانست و گفت: رونق کسب وکار با گردشگری دریایی ایجاد خواهد شد و این در اولویت است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۸۰ هزار گردشگر خارجی به مازندران داریم؛ افزود: شمار زیادی از این گردشگران در حوزه مذهبی هستند که با فعال کردن اقامت‌های بوم گردی در روستاها زمینه حضور گردشگران خارجی را نیز فراهم کرد.

وی در حوزه صنعت وخدمات استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ واحد راکد استان در یکسال گذشته احیا و فعال شد.

کد خبر: ۱۷۰٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha