۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
مجوزهای صنوف، برای نخستین بار احصا شد
وزیر اقتصاد:

مجوزهای صنوف، برای نخستین بار احصا شد

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از احصای ۸۳ عنوان مجوز و پروانه صنفی صنوف مختلف برای اولین بار از شروع به فعالیت این هیات خبر داد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی اعلام کرد: در جلسه امروز هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار، گزارشی از عملکرد پنج ماهه درگاه ملی مجوزها ارائه شد که بر مبنای آن برای بیش از یک سوم از ۲۳۴ هزار درخواستِ واصله جهت کسب و کار، (حدود ۷۳ هزار درخواست) مجوز صادر شده است.

خاندوزی افزود: از مجوزهای باقیمانده نیز بیش از ۶۰ درصد به علت نقص مدارک بوده و ۴۰ درصد هم توسط دستگاه‌های اجرایی، همچنان در مهلت‌های تعیین شده، در حال بررسی است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: همچنین در جلسه امروز، برای دستگاه‌هایی که کم کاری کرده و شرایط صدور ۲۵ عنوان مجوز را هنوز اعلام نکرده بودند، از سوی هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اخطار صادر و آن‌ها مکلف به جبران این عقب ماندگی شدند.

خاندوزی برخی از این دستگاه‌های متخلف را شامل وزارت کشور در حوزه "مجوزهای دفاتر پیشخوان"، وزارت راه و شهرسازی در حوزه "مجتمع‌های خدمات بین راهی"، وزارت آموزش و پرورش در خصوص مجوز "تأسیس مهد کودک"، بانک مرکزی در خصوص مجوز "تأسیس مؤسسه اعتبار سنجی" و وزارت نفت در خصوص مجوز "فروش سیار فرآورده‌های نفتی"، اعلام کرد و گفت: همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار، وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و سازمان برنامه و بودجه هم بخاطر عدم اعلام برخی از مجوزهای دیگر، تخلف کرده اند که حتما از طرف اعضای هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار از جمله دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد ادامه داد: یک اتفاق بسیار مهم هم برای اولین بار در شصت و هفتمین جلسه هیئت مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار رخ داد و آن این که برای اولین بار موضوع مجوزهای صنفی صادره توسط اصناف با همکاری بسیار خوب فراجا و اتاق اصناف در این جلسه مطرح و ۸۳ عنوان مجوز و پروانه صنفی که نزدیک به سه هزار رسته مختلف شغلی را متأثر می‌کند، بطور کامل احصاء شد.

وی عنوان کرد: امیدوارم با تصویب نهایی این مجوزها در شورای عالی نظارت بر اصناف بتوانیم یک گام بلند را در خصوص این ۸۳ عنوان مجوز برداریم که خوشبختانه وزارت صمت هم در جلسه امروز این وعده را داد، که این امر را به سرعت پیگیری کند.

کد خبر: ۱۷۰٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha