۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
آمریکا بدترین دوران اقتصادی را تجربه می کند
بانک مرکزی آمریکا:

آمریکا بدترین دوران اقتصادی را تجربه می کند

پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت: وضعیت برای اقلیت‌های نژادی در آمریکا وخیم‌تر از سفیدپوستان آمریکایی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا با بیان اینکه «این بدترین اقتصاد، تاکنون است»، در گفتگو با خبرنگاران، چشم انداز آمار بسیار وحشتناک اقتصادی را از کشورش ترسیم کرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به قلم زاک ولف در پایگاه اینترنتی خود نوشت: جروم پاول گفت: احتمالاً شاهد آمار و ارقام اقتصادی در سه ماهه دوم خواهیم بود که بدتر از همه آمار اقتصادی است که تاکنون داشته ایم. این بیماری و تدابیری که ما برای حفاظت از خود در برابر این بیماری اتخاذ می‌کنیم، عواقب مستقیم دارد. وضعیت برای اقلیت‌های نژادی در آمریکا وخیم‌تر از سفیدپوستان آمریکایی است. اما در حالی که دستورها برای ماندن در خانه موجب تعطیلی رستوران ها، سینماها، خرده فروشی‌ها و بسیاری از مشاغل دیگر شده است، شمار نامتناسبی از رنگین پوستان آمریکا، شغل خود را از دست داده اند.

پاول درباره رشد قبلی در استخدام رنگین پوستان آمریکا گفت: دیدن اینکه همه آن‌ها اکنون تهدید می‌شوند، دردناک است. آمار و ارقام اقتصادی خدمات بهداشتی به اقتصاد آسیب می‌زند. اما نه به دلیلی که شما فکر می‌کنید. یکی از بزرگترین عوامل کاهش، صنعت بهداشت و درمان بود. زمانی که صدها هزار آمریکایی به ویروس آلوده شدند و در نتیجه بیمارستان ها، به ویژه بیمارستان‌های نیویورک تحت فشار شدید قرار گرفتند، تعلیق روند گزینشی پول سازی بود که بزرگترین لطمه را به اقتصاد کشور زد.

خدمات بهداشتی غیرضروری و صنعت ضروری فرآورده‌های گوشتی: در حالی که دولت بخش عمده اقتصاد را تعطیل کرده است، ترامپ شرکت‌های فرآورده‌های گوشتی را برای امنیت ملی ضروری دانسته و با وجود نگرانی‌ها درباره ایمنی، گفته است این شرکت‌ها همچنان باید باز بمانند.

تاسون فودز که یکی از بزرگترین شرکت‌های فرآورده‌های گوشتی است وعده داده است به بعضی از کارکنان ۵۰۰ دلار پاداش بدهد؛ و آن‌ها مشغول تشدید تدابیر ایمنی در کارخانه هایشان هستند. شایان توجه است که بخش زیادی از کارگران این کارخانه ها، مهاجر و از اقلیت‌های نژادی هستند. یکی از این کارگران که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده است به سی ان ان گفت فکر نمی‌کند بسیاری از همکارانش بتوانند در حال حاضر به کارخانه باز گردند. وی گفت: «من هنوز سر در نمی‌آورم. او (ترامپ) می‌خواهد چکار کند؟ می‌خواهد آن‌ها را وادار کند کارخانه‌ها را باز نگه دارند؟ کارگران را وادار به بازگشت به کار کند؟ »

کد خبر: ۱۷٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha