۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کابوس ترامپ با انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا

کابوس ترامپ با انتشار آمار رشد اقتصادی آمریکا

انتشار آمار و ارقام رشد اقتصادی در آمریکا برای رئیس جمهور این کشور که شاه بیت عملکرد دوران ریاست جمهوری خود را اقتصاد و بازار بورس قرار داده بود، به منزله کابوسی به شمار می‌آید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، انتشار آمار و ارقام رشد اقتصادی در آمریکا برای دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور که شاه بیت عملکرد دوران ریاست جمهوری خود را اقتصاد و بازار بورس قرار داده بود، به منزله کابوسی به شمار می‌آید.

براساس تازه‌ترین آمار منتشر شده، نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، به علت پیامدهای همه گیری ویروس کرونا در این کشور، کاهشی ۴/۸ درصدی را تجربه کرد.

کاهش رشد اقتصادی برای رئیس جمهوری که انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو دارد در بدترین شرایط اتفاق افتاده است. دونالد ترامپ مدعی است توانسته است آمریکا را در مسیر شکوفایی اقتصادی قرار بدهد. همین چند ماه پیش بود که بازار کار آمریکا، بزرگترین رشد خود را در چند دهه‌ی اخیر تجربه می‌کرد و قابل درک بود که ترامپ شعار خود را برای حضور دوباره در انتخابات ریاست جمهوری، رشد اقتصادی و افزایش ایجاد شغل قرار بدهد. اما همه گیری ویروس کرونا چنان اوضاع را زیر و رو کرد که هم اکنون این پرسش پیش رو قرار دارد که آیا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

سازمان بین المللی کار هم در گزارشی اعلام کرد ۱/۶ میلیارد کارگر غیررسمی در سراسر دنیا در معرض خطر از دست دادن معیشت روزانه خود قرار دارند. مدیرکل این سازمان که در ژنو مستقر است، گفت: اگر به این کارگران کمک نکنیم، خیلی ساده تباه خواهند شد.

خبرنگار بی بی سی گزارش داد: اخباری که از وضعیت اقتصادی آمریکا و دیگر کشورهای دنیا منتشر می‌شود به شدت تکان دهنده است. میلیون‌ها کسب و کار در سراسر دنیا به نفس نفس افتاده اند؛ هیچ پس اندازی ندارند، دسترسی به اعتبار (وام، اوراق قرضه بانکی و ...) ندارند. میلیون‌ها کارگری که از کار بیکار شده اند هیچ درآمدی هم ندارند در نتیجه غذا نخواهند داشت امنیت نخواهند داشت و هیچ آینده‌ای پیش روی آن‌ها نیست. داریم از نیمی از جمعیت کارگران در دنیا حرف می‌زنیم؛ جمعیتی که در بازار کار از جمله آسیب پذیرترین افراد به شمار می‌آیند. افرادی که در خیابان جنس می‌فروشند، راننده‌ی غیررسمی تاکسی هستند. به گفته‌ی سازمان بین المللی کار، مناطقی که شدیدترین آسیب را متحمل شده اند در آفریقا و آسیای مرکزی قرار دارند؛ کارگران این مناطق بیش از ۷۰ درصد از درآمدشان را از دست داده اند.

کد خبر: ۱۶٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha