۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
بودجه روستاها و عشایر افزایش می‌یابد

بودجه روستاها و عشایر افزایش می‌یابد

سازمان برنامه و بودجه کل کشور موظف شد، از سال آینده سهم بودجه و اعتبارات بانکی روستاها و مناطق عشایری را افزایش دهد.

به گزارش بازار، در نخستین جلسه شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی که دیروز برگزار شد، به سازمان برنامه و بودجه کل کشور ماموریت داده شد که با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، نسبت به احصاء سهم روستاها و عشایر در تولید ناخالص ملی و ظرفیت‌های اقتصادی آن‌ها اقدام کرده و از سال ۱۴۰۲ منابع بودجه سنواتی و اعتبارات بانکی این مناطق را با در نظر گرفتن سطح محرومیت و پراکندکی افزایش دهد.

این سازمان همچنین مکلف شد که دستورالعمل‌های شاخص‌های شناسایی مناطق محروم و آئین نامه اعطای تسهیلات و اعتبارات بانکی به این مناطق را تهیه کند.

در این نشست معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور موظف شد تا با همکاری وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیربط، برای عملیاتی کردن بندهای یک و سه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با ایجاد سالانه ۵۰۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم تلاش کند.

احیای ۲ هزار واحد اقتصادی راکد و نیمه تعطیل، اجرای ۳۰۰ طرح اجتماع محور، ایجاد ۵۰۰ فروشگاه و بازارچه روستایی، اجرای ۲ هزار طرح دانش بنیان و صنایع خلاق روستایی و اجرای ۲۵۰۰ پروژه تولیدی و خدماتی از جمله تکالیف معاون توسعه روستایی و مناطق محروم در این زمینه است.

ایجاد نیروگاه‌های کوچک و متوسط و نیروگاه‌های خورشیدی، تامین زیرساخت‌های آب، حمل و نقل و معدن و ارتقاء شاخص‌های رفاهی، فرهنگی، اقتصادی و ... از دیگر مواردی بود که در مصوبات این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر: ۱۶۹٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha