۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
رفع تصرف ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم
رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

رفع تصرف ۱۱ هزار متر مربع از اراضی ملی و دولتی در جزیره قشم

بندرعباس- رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رفع تصرف سه قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۱ هزار و ۹۳۲ متر مربع در جزیره قشم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی گفت: این رفع تصرفات به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و با هدف احقاق حقوق مردم و مقابله با زمین‌خواری انجام شده است.

وی توضیح داد: ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منطقه آزاد قشم و مأموران نیروی انتظامی تخریب شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهر درگهان و روستای تلمبو و خارج از محدوده طرح هادی روستای چاهوک غربی قرار داشت.

قهرمانی اضافه کرد: ارزش تقریبی این اراضی، ۳۸ میلیارد و سیصد و چهل و سه میلیون ریال است که پس از رفع تصرف، به بیت المال اعاده شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به اینکه یکی از گلوگاه‌های فساد، تصرف اراضی ملی و دولتی است، تأکید کرد: بر اساس اهداف و اولویت‌های دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، با هرگونه زیاده خواهی و تخلف در این خصوص، قاطعانه برخورد خواهد شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

کد خبر: ۱۶۹٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha