۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
اجرای ۸۲ طرح تملک دارایی سرمایه‌ای طی یکسال

اجرای ۸۲ طرح تملک دارایی سرمایه‌ای طی یکسال

میزان سرمایه گذاری برای اجرای ۸۲طرح تملک دارایی سرمایه‌ای چهل و پنج هزار و ۳۹۸ میلیارد تومان برآورد می‌شود که از این میزان، مبلغ بیست و پنج هزارو ۱۷۲ میلیارد تومان از محل منابع عمومی دولت است.

به گزارش بازار، از ابتدای شهریور ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون، تعداد ۸۲ طرح تملک دارایی سرمایه‌ای مورد درخواست دستگاه‌های اجرایی، مجوز کمیسیون ماده (۲۳) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) را دریافت کرده اند.

عمده مجوزهای صادره مربوط به طرح‌های حوزه حمل و نقل، آب و فاضلاب و بهداشت و درمان بوده است. بر این اساس وزارت راه و شهرسازی با ۲۵ طرح، وزارت نیرو با ۲۲ طرح و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ۲۲ طرح، حائز بیشترین تعداد مجوز اخذ شده از کمیسیون مزبور می‌باشند. تعداد ۱۳ طرح نیز از سایر حوزه ها، مجوز ماده قانونی مزبور را دریافت کرده اند.

میزان سرمایه گذاری موردنیاز برای اجرای طرح‌های مورد اشاره حدود چهل پنج هزار ۳۹۸ میلیارد تومان برآورد می‌شود که از این میزان، مبلغ بیست و پنج هزارو ۱۷۲ میلیارد تومان از محل منابع عمومی دولت و مبلغ بیست هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان از سایر منابع تامین خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۹٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha