۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
ظرفیت صادرات مازندران بیش از یک میلیارد دلار است
در گفتگو با بازار؛

ظرفیت صادرات مازندران بیش از یک میلیارد دلار است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران ظرفیت صادرات محصولات را در استان در حال حاضر بیش از یک میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: اکنون میزان صادرات پائین تر از این میزان است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های اقتصادی مازندران اظهار داشت: بیشتر صنایع استان در در حوزه کشاورزی بوده و استان متاسفانه در این بخش وضعیت خوبی ندارد.

وی با اظهار اینکه اگر از ظرفیت های به درستی استفاده کنیم، اتفاقات خوبی برای استان رخ می دهد، گفت: با شرایط کنونی به 7.5 درصد رشد اقتصادی در سال جاری در استان نخواهیم رسید زیرا زیرساخت های اقتصادی مناسب نیست.

وی با تاکید بر انجام سرمایه گذاری های بزرگ در استان و رفع موانع فراروی افزود: هرچند عنوان می شود آمادگی برای سرمایه گذاری داریم ولی نتوانستیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا سرمایه گذاران در سنگلاخ های مشکلات گیر کرده اند.

مهاجر با بیان این که ظرفیت صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا را دارا هستیم، گفت: با همین بضاعت ظرفیت تحقق این هدف را داریم و اکنون بیش از 600 تا 700 میلیون دلار کالا صادر می شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: اتاق بازرگانی به عنوان مشاوران دستگاه های اجرایی است و شورای گفتگو نیز ظرفیت مهم برای اتاق محسوب می شود.

وی با اشاره به آسیب کرونا به بخش اقتصادی گفت: همین که نمی توانیم هیئت تجاری به کشورهای مختلف اعزام کنیم از جمله ضررها بود و در سال 98 بنا بود هیئتی را در حوزه کشاورزی به اسپانیا اعزام کنیم که محقق نشد.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha