۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
فراهم بودن زیرساخت شرط اجرای طرح مالیات بر سرمایه‌های غیرمولد
کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

فراهم بودن زیرساخت شرط اجرای طرح مالیات بر سرمایه‌های غیرمولد

کارشناس بازار سرمایه گفت: اجرای طرح مالیات بر سرمایه‌های غیر مولد نیازمند فراهم بودن زیرساخت‌های این طرح است.

به گزارش بازار، نوید رجایی کارشناس بازار سرمایه درباره مزایای اخذ مالیات از سرمایه‌های غیرمولد و تاثیر آن بر بازار، اظهار کرد: طی چند سال اخیر به سبب افزایش تورم بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند تا سرمایه‌های خود را به بدنه بازار سرمایه تزریق کنند،، اما ضعف مدیریتی دولت قبل سبب ریزش شدید این بازار شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: به دنبال افت سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه، سرمایه گذاران به مرور سرمایه‌های خود را از بازارمولدی، چون بورس به سمت بازارهای غیرمولد اعم از مسکن، خودرو و ... بردند.

رجایی تصریح کرد: اکنون به سبب تزریق مجدد منابع مالی به سمت بازارهای مولد، طرحی در مجلس با عنوان مالیات بر سرمایه‌های غیرمولد در دستور کار قرار دارد،، اما برای اجرای چنین مسئله‌ای ابتدا باید زیرساخت‌های لازم آن مهیا شود،، زیرا هرگونه اقدام غیراصولی در اجرای این طرح خروج سرمایه از کشور و افزایش التهابات در بازارهای موازی را به دنبال خواهد داشت.

وی همچنین گفت: مالیات از سرمایه‌های غیرمولد یکی از مسائل مهمی است که در کشورهای پیشرفته براساس ضوابط و اصول اقتصادی اجرا می‌شود، به نحوی که این امر سبب شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در چنین بازارهایی را نداشته باشند.

رجایی بیان کرد: در صورت توافق در موضوع رفع تحریم‌ها (برجام) و به تبع آن کاهش انتظارات تورمی، می‌توان با وضع مالیات بر سرمایه‌های غیر مولد فضای بهتری را برای اقتصاد و بازارسرمایه فراهم کرد.

این کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد: یکی دیگر از مواردی که می‌تواند سرمایه‌ها را به شرط وضع مالیات بر سرمایه‌های غیرمولد به سمت بازارسرمایه بازگرداند، اصلاح زیرساخت‌ها و برخی قوانین در این بازاراست.

رجایی همچنین گفت: انتظار می‌رود با اجرای اصولی و منطقی طرح مالیات بر سرمایه‌های غیرمولد از سوی دولت و مجلس شاهد کاهش سوداگری‌ها و سفته‌بازی‌ها در اقتصاد کشور باشیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha