۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
۱۷ درصد از واحدهای صنعتی گلستان راکد است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

۱۷ درصد از واحدهای صنعتی گلستان راکد است

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از راکد بودن ۱۷ درصد از واحدهای صنعتی استان خبر داد و گفت: احیاء ۵۰ واحد صنعتی امسال در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین طلوعیان عصر پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷.۴ درصد واحدهای صنعتی گلستان راکد هستند و از سال ۱۳۹۵ احیاء واحدهای صنعتی راکد در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در نخستین سال از اجرای این طرح هشت واحد صنعتی گلستان مجدد فعال شدند و در سال ۱۳۹۷ تعداد واحدهای راکد فعال به ۳۷ واحد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان این که امسال احیاء ۵۰ واحد صنعتی در استان در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: در سال گذشته ۴۱ واحد صنعتی راکد استان فعال شدند و ۳۴۳ مشغول کار شدند.

وی اضافه کرد: ۲۶ درصد از واحدهای استان با یک تا ۳۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند و ۲۳ درصد از واحدهای صنعتی استان با ۳۰ تا ۵۰ درصد کار می‌کنند.

طلوعیان تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد از واحدهای صنعتی استان با ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت تسهیلات از محل رونق تولید، تبصره ۱۸ و بازسازی و نوسازی واحدهای غیرفعال استان را فعال می کنیم، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۶۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، ۱۳۹ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و ۱۲۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی به واحدهای صنعتی استان پرداخت شد.

کد خبر: ۱۶٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha