۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
وابستگی به نهاده های دامی خارجی کمتر شود/ ضرورت حل مشکلات مرغداران
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی عنوان شد؛

وابستگی به نهاده های دامی خارجی کمتر شود/ ضرورت حل مشکلات مرغداران

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بر ضرورت حل مشکلات مرغداران تاکید کرد و گفت: باید وابستگی به نهاده های دامی خارجی کمتر شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد حسین فرهنگی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در شهر تبریز و با حضور وزیر صمت برگزار شد، گفت: یکی از راهکارها برای جهش تولید، شناسایی واردات غیرضروری است که در داخل قابل تولید است. باید این تولیدات در داخل کشور تولید شوند.

وی سپس ادامه داد: باید آمار تسهیلات بانک ها که سهمیه ۴۰ درصدی برای وزارت صمت و ۱۵ درصد برای بخش های کشاورزی دارند، گرفته شود.

فرهنگی در خصوص تولید اقلام بهداشتی نیز گفت: سامانه ها و بنگاه هایی که توانایی توزیع در منزل را دارند، باید برای بخش های تولید و توزیع مواد بهداشتی نیز فعال شوند.

وی در خصوص کمبود نهاده های دامی و مشکلات مرغداران نیز اظهار داشت: باید وابستگی به نهاده ها کمتر شود و در داخل تولید کنیم.

۵۲ درصد صادرات غیر نفتی در سال قبل افزایش یافته است

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: علی رغم همه مشکلات، با مدد الهی و تلاش تمام مجموعه های دولتی و غیردولتی کارهای مهمی در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد صادرات غیر نفتی در سال قبل افزایش یافته است، گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در تمام زمینه های صنعتی، اقتصادی و تولیدی دارد.

پورمحمدی سپس در خصوص کمبود نهاده های دامی نیز اظهار داشت: چرا در کشور فقط باید چهار نفر نهاده ها را وارد کنند، آیا این رانت نیست؟

وی افزود: اجازه دهید مشکلات خود را خودمان حل کنیم و به ما تفویذ اختیار کنید، ما می توانیم ماشین های یخچال دار تهیه کنیم. هفته آینده با رهبر معظم انقلاب دیداری به صورت ویدیو کنفرانس خواهیم داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه، همت همگانی برای رونق تولید و قطع وابستگی صنعت و تولید به واردات را لازمه جهش تولید خواند و گفت: به‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌، کارهای بسیار مهمی برای توسعه صنعت استان انجام شده که نتایج این اقدامات، کسب رتبه اول کشور در توسعه و رتبه دوم در ایجاد واحدهای جدید صنعتی در سال ۹۸ است.

وی با قدردانی از تلاش تمام مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان در شتاب‌بخشی به حرکت توسعه صنایع، خاطرنشان کرد: درسایه توجه ویژه به این موضوع، صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۵۳ درصد افزایش یافت و ارزش صادرات استان نیز در سال گذشته در حدود ۳.۲ میلیارد دلار بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال به بیش از ۳.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

هیچ واحد تولیدی به دلیل کرونا در استان تعطیل نشده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارش عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و همچنین برنامه‌های حمایت از اصناف و تولیدکنندگان آسیب‌دیده از کرونا را تشریح کرد و گفت: برخی از واحدهای مهم استان همچون ماشین سازی تبریز، مشکلاتی دارند که امیدواریم با ورود وزارت صمت، شاهد رفع مشکلات این شرکت و بازگشت فعالیت آن به شرایط عادی باشیم.

علی جهانگیری با بیان اینکه به‌رغم مشکلات ناشی از کرونا، هیچ واحد تولیدی در استان، تعطیل نشده و هیچ کارگری، تعدیل نشده است، ادامه داد: بیش از ۴۰ واحد تولیدی در حال تولید اقلام و مواد ضدعفونی الکلی و غیرالکلی هستند که علاوه بر تامین نیاز استان، توانایی تامین نیاز استان های دیگر را هم داریم.

جهانگیری از واردات دو میلیون لیتر الکل به استان خبر داد و افزود: تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده الکلی و غیرالکلی در استان تولید شده است.

برخی از مدیران استان و فعالان بخش خصوصی نیز در این جلسه به بیان مسائل و مشکلات اقتصادی استان و دیدگاه‌های خود در خصوص راهکارهای رونق تولید و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پرداختند.

کد خبر: ۱۶٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha