۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
مرحله اول طرح آبرسانی به همدان تا ۳ هفته آینده وارد مدار می شود
وزیر نیرو:

مرحله اول طرح آبرسانی به همدان تا ۳ هفته آینده وارد مدار می شود

همدان - وزیر نیرو گفت: مرحله اول طرح آبرسانی بین حوضه ای به همدان طی مدت دو تا سه هفته آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اکبر محرابیان ظهر شنبه در سفر به استان همدان و بازدید از طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان و بررسی مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان در جمع خبرنگاران در تصفیه خانه آب همدان افزود: این طرح یک ابر پروژه است که از ۱۷ سال پیش عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی ادامه داد: این طرح فراز و نشیب زیادی داشته و با توجه به وضعیت تامین آب همدان و خشکسالی ممتد این استان و به ویژه سال آبی جاری قرار شد جزء طرح های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد و هر چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام شود.

محرابیان عنوان کرد: البته سال گذشته قرار بر این شد این طرح تکمیل شود امابخش قابل توجهی از طرح باقی مانده بود.

وزیر نیرو با تشریح جزییات این طرح گفت: اجرای این طرح با طول ۱۴۰ کیلومتر و خط انتقال ۱۶۰۰، لوله ای به قطر یک متر و ۶۰ سانتی متر، سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع نزدیک به ۶۰۰ متر دارد که آب در ارتفاع در کوهستان پمپ می شود و طی یک مسیر صعب و مشکل این آب به تصفیه خانه می رسد و به شهر همدان منتقل می شود.

محرابیان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به پیشرفت هایی که این پروژه در ماه های اخیر داشته و با توجه به سرعت و بسیح همه امکانات در کشور و تامین اعتبار سعی شده این طرح در اسرع وقت راه اندازی شود.

وی اظهار داشت: در بازدید از این طرح و بر اساس گزارش های مهندسان و متخصصان طرح امیدواریم شاهد افتتاح فاز یک آن طی هفته های آینده باشیم و بتوانیم آب همدان رو به طور کامل تامین کنیم.

وزیر نیرو عنوان کرد: در حال حاضر بخشی از آب همدان از محل سد اکباتان تامین می شود که به خاطر کاهش بارش ها وضعیت این سد نگران کننده است و بخشی از آب شهر همدان نیز از محل چاهها تامین می شود که با پیگیری های استاندار و نمایندگان مجلس تلاش شده آب این چاهها را افزایش دهیم تا بتوانیم تا آب مورد نیاز مردم تا زمان بهره برداری از این طرح تامین شود.

محرابیان ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد افتتاح این ابر پروژه و خدمت رسانی به مردم همدان و شهرهای مسیر و روستاهای داخل مسیر باشیم.

وزیر نیرو گفت: به خاطر کمبود بارش ها نیمی از خروجی آب به سد را از دست دادیم و امیدواریم با افتتاح فازهای بعدی این طرح مساله آب همدان برای همیشه رفع شود و سالهای بعد آب مطمئن و پایداری برای همدان ایجاد شود.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha