۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
روسیه به بزرگترین تامین کننده نفت چین تبدیل شده است
رویترز:

روسیه به بزرگترین تامین کننده نفت چین تبدیل شده است

بر اساس آمارهای موجود، روسیه در ماه جولای برای سومین ماه متوالی به بزرگترین تامین کننده نفت چین تبدیل شده است.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای موجود، روسیه در ماه جولای برای سومین ماه متوالی به بزرگترین تامین کننده نفت چین تبدیل شده است.

بر اساس ادعای رویترز، تحقیقات به عمل آمده از «شرکت های نفتی مستقل» نشان می دهد اعطای تخفیف های بالا و چشمگیر مسکو به پکن در ازای فروش نفت منجر به تبدیل شدن این کشور به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت و گاز چین شده است.

همچنین گفته می شود این تخفیف ها منجر به قطع واردات نفتی از برزیل و آنگولا توسط چین شده است. گفته می شود صادرات نفتی روسیه از طریق خط لوله سیبری شرقی به چین طی یک سال گذشته به ۷.۱۵ میلیون تن رسیده که در قیاس با سال گذشته، ۷.۶ درصد افزایش را نشان می دهد؛ آماری که سازمان گمرک چین نیز آن را تایید کرده است.

به گفته رویترز، واردات نفتی چین از روسیه تنها در ماه جولای به ۱.۶۸ میلیون بشکه در روز رسیده که چین را به بزرگترین مشتری نفت روسیه تبدیل کرده است.

همچنین عربستان سعودی که زمانی بزرگترین صادر کننده نفت به چین محسوب می شد، اکنون در مکان دوم پس از روسیه قرار گرفته و میزان صادراتی نفتی این کشور در ماه جولای به کمترین میزان خود طی سه سال گذشته کاهش یافته است.

با این حساب، میزان نفت صادراتی روسیه به چین طی یک سال گذشته به مجموع ۴۸.۴۵ میلیون تن رسیده که ۴.۴ درصد طی یک سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha