۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
آمادگی لازم برای صادرات اقلام بهداشتی به دیگر کشورها را داریم
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آمادگی لازم برای صادرات اقلام بهداشتی به دیگر کشورها را داریم

تبریز- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه هیچ کمبودی از نظر تولید اقلام بهداشتی در کشور نداریم، گفت: آمادگی لازم برای صادرات اقلام بهداشتی به دیگر کشورها را داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا رحمانی ظهر امروز پنج شنبه با حضور در سالن ورزشی قطران تبریز که به همت کمیته بانوان موکب سیدالشهدای استان آذربایجان شرقی اقلام بهداشتی در این محل تولید می شود، گفت: روزانه شش میلیون عدد ماسک در سطح کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه زمینه صادرات ماسک فراهم شده است، ادامه داد: در بخش تولید مواد ضدعفونی کننده علاوه بر واحدهای صنعتی که خطوط تولید خود را به تولید محلول های بهداشتی تغییر داده اند۴۰ واحد صنعتی تخصصی کشور در حال تولید انواع این محلول ها هستند.

رحمانی با اشاره به اینکه آمادگی لازم در صنایع کشور برای صادرات کالاهای بهداشتی به کشورهای همسایه و دیگر کشورها وجود دارد، ابراز داشت: در این روزها شاهد موفقیت های بزرگی در زمینه تولید ماسک و مواد بهداشتی و محلول های ضدعفونی در نقاط مختلف کشور هستیم با اینکه دشمنان سعی داشتند در روزهای اول شیوع کرونا وضعیت ما را وارونه نشان دهند.

وی ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا، بدخواهان نظام سعی در القای کمبود کالاهای اساسی و بهداشتی در کشور داشتند که با توجه به تمهیدات اتخاذ شده و تامین مناسب کالاهای ضروری نقشه آنها شکست خورد.

رحمانی با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا روزانه ۲۰۰ هزار عدد ماسک در کشور تولید می شد، افزود: این رقم بعداز شیوع کرونا به شش میلیون عدد ماسک رسید که رقم بالایی است.

وی ادامه داد: سایر کشورها برای تامین اقلام بهداشتی مردم خود با ایران تماس می‌گیرند.

کد خبر: ۱۶٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha