۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل تردد زائرین اربعین
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیل تردد زائرین اربعین

امانی، رئیس سازمان راهداری از اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای آماده سازی پایانه های مرزی و راههای مواصلاتی در اربعین خبر داد.

به گزارش بازار، داریوش امانی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۵ میلیون نفر از مرزهای کشور به کربلای معلی عزیمت کنند، گفت : اقدامات اولیه برای ایمن سازی راههای مواصلاتی که به پایانه های مرزی ختم می شود، در دست انجام است ...

ارتقای امنیت راهها و تسهیل تردد زائران، دو مسئولیتی است که سازمان راهداری در مسیرهای منتهی به مرزها در دست انجام دارد.

داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در ستاد اربعین امسال حدود ۸ هزار دستگاه از ناوگان اتوبوسی حمل و نقل عمومی جاده ای را بکارگیری خواهیم کرد که این تعداد بر اساس روزهای پیمایش و ظرفیت رفت و برگشت می تواند ۸۰ هزار نفر را در۲۴ ساعت شبانه روز جا به جا کند.

باقرجوان گفت : ناوگان حمل و نقل در اربعین امسال آمادگی دارد در هر ساعت ۳۳۰۰ زائر را به مرزهای خروجی برساند.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: سعی شده تا از ناوگان عملیاتی سایر نهادها و ارگانها و کارخانجات استفاده شود.

باقرجوان گفت: نظارت بر مجتمع های خدمات بین راهی در این ایام افزایش می یابد و این سازمان باید پاسخگوی سرویس جاده ها؛ ایمنی تردد؛ مجتمع های بین راهی به عنوان عناصر خدمات دهی در طول سفر در بحث آماده سازی، پذیرش و به نوعی ورود و خروج زائران باشیم.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به همزمانی پایان فصل سفرهای تابستانی با اربعین افزود: ناوگان حمل و نقل جاده ای برای رفت و برگشت زائران آمادگی دارد.

مرزهای شش گانه شامل شلمچه چذابه مهران، خسروی، باشماق و تمرچین برای خروج زائران آماده شده اند. همچنین دو مرز میرجاوه و میردان در شرق کشور نیز برای تردد زائران پاکستانی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha