۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
افزایش تورم اقتصادی در اروپا طی یک ماه گذشته| انتشار جدول رتبه بندی تورم در حوزه یورو
یورو استات گزارش داد:

افزایش تورم اقتصادی در اروپا طی یک ماه گذشته| انتشار جدول رتبه بندی تورم در حوزه یورو

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار جدیدترین گزارش آماری خود اعلام کرد که متوسط نرخ تورم ماهانه از ۹.۶ درصد در پایان ژوئن به ۹.۸ درصد در انتهای ژوئیه افزایش یافته است.

به گزارش بازار، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار جدیدترین گزارش آماری خود اعلام کرد که متوسط نرخ تورم ماهانه از ۹.۶ درصد در پایان ژوئن به ۹.۸ درصد در انتهای ژوئیه افزایش یافته که گفته می شود این رخداد تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین و شکل گیری بحران انرژی در منطقه یورو به وقوع پیوسته است.

همچنین بر اساس داده های آماری این سازمان، نرخ تورم سالانه در حوزه یورو نیز تا پایان ماه جولای به ۸.۹ درصد رسیده که این رقم برای ماه گذشته روی ۸.۶ درصد قرار داشته است.

اما در منطقه یورو، کشور فرانسه و مالت با ۶.۸ درصد در انتهای جدول تورم قرار داشته و استونی با ۲۳.۲ درصد تورم رکورددار تورم در منطقه یورو برای ماه جولای بوده است.

افزایش تورم اقتصادی در اروپا طی یک ماه گذشته| انتشار جدول رتبه بندی تورم در حوزه یورو

همچنین نرخ تورم سالانه در قدرت اقتصادی نخست اتحادیه اروپا و منطقه یورو یعنی آلمان نیز در پایان جولای گذشته ۸.۵ درصد اعلام شده است. در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، نرخ تورم سالانه در ۱۶ کشور عضو از جمله استونی، لتونی، لیتوانی، جمهوری چک، بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی، اسلواکی، کراوسی، اسلوونی، هلند، یونان، اسپانیا، قبرس و بلژیک بالای ۱۰ درصد گزارش شده است.

به گفته کارشناسان اقتصادی، با کاهش دمای هوا و نزدیک شدن به فصول سرد سال، پیش بینی می شود اتحادیه اروپا بیش از پیش با کمبود منابع سوختی به ویژه گاز مواجه شوند که ناشی از قطع صادرات گازی روسیه به قاره سبز است.

شرکت نفتی آزامکو عربستان نیز به تازگی پیش بینی کرده که به احتمال زیاد، قیمت نفت طی ماه های آتی با روندی صعودی و شاید بی سابقه روبرو باشد.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha