۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
۶۶ درصد اعتبارات جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی مازندران جذب شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

۶۶ درصد اعتبارات جبران خسارت سیل در بخش کشاورزی مازندران جذب شد

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص ۶۶ درصد اعتبارات جبران غرامت سیل به بخش کشاورزی استان خبر داد.

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اینکه بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال غرامت ناشی از سیل به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است، این میزان اعتبارات را معادل ۶۶ درصد مبلغ تصویب شده بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه سیل امسال خسارت های زیادی در بخش های مرتبط با کشاورزی به بارآورده است، گفت: خوشبختانه در حال حاضر شرایط بخش کشاورزی و باغداری در استان مطلوب است.

شهیدی فر همچنین به افزوده شدن تجهیزات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۴۴ دستگاه ماشین آلات کشاورزی امسال فقط در یک شهرستان استان افزوده شده و ضریب مکانیزاسیون را ارتقاء داده است.

وی با اشاره به افزایش سطح مزارع گندم در مازندران گفت:امسال ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به زیر کشت گندم رفته است که نسبت به سال قبل رشد ۶.۴ درصدی داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: از مجموع گندم زارهای استان ۴۲ هزار هکتار سبز هستند و سه هزار تن بذر گواهی شده نیز بین کشاورزی توزیع شده است.

وی به تولید بیش از دومیلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات سال جاری در مازندران اشاره و اضافه کرد: سال قبل ۶۰ هزار تن مرکبات به کشورهای عربی صادر شده بود که این میزان امسال افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کد خبر: ۱٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha