ورود گردشگران سلامت از اقلیم کردستان عراق، تسهیل شود
عضو هیات رئیسه‌ اتاق ایران:

ورود گردشگران سلامت از اقلیم کردستان عراق، تسهیل شود

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با اشاره به سابقه ورود گردشگران سلامت از عراق و به‌خصوص اقلیم کردستان عراق به کشور، هموارسازی و تسهیل ورود این افراد را ضروری و زمینه‌ساز توسعه مناسبات عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، عضو هیات رئیسه اتاق ایران، راه‌اندازی مسیر VIP برای ورود گردشگران سلامت از اقلیم کردستان عراق و همچنین راه‌اندازی پرواز کرمانشاه - سلیمانیه در بلندمدت را دو اقدام ضروری برای توسعه تعامل دوجانبه و تقویت مناسبات عنوان کرد.

کیوان کاشفی در نشست با هیات فعالان گردشگری سلامت اقلیم عراق در اتاق کرمانشاه، افزود: گردشگران سلامت اقلیم از دیرباز برای دریافت خدمات درمانی به کرمانشاه مراجعه داشتند؛ اما مراجعات بیماران عراقی عمدتاً به‌صورت انفرادی و سازمان‌دهی نشده بود.

کاشفی از پیگیری اتاق کرمانشاه برای ساماندهی گردشگری سلامت طی دو، سه سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: بیمارستان‌های استان را مشتاق کردیم فضاهای ویژه‌ای برای گردشگران سلامت عراقی فراهم کنند.

به گفته او، هم‌اکنون کرمانشاه ازنظر پزشکی و مراکز درمانی امکان پذیرش گردشگران سلامت و ارائه خدمات به آنها در همه زمینه‌های مختلف را دارد و می‌تواند همه نیازهای آنان را پوشش دهد.

کاشفی از اهمیت بعد اقتصادی گردشگری سلامت هم یاد کرد و افزود: کرمانشاه می‌تواند خدمات درمانی با کیفیتی به انداز امارات، ترکیه و ... اما با قیمت بسیار پایین‌تر را به گردشگران سلامت ارائه دهد.

او سپس از چالش‌هایی که در حوزه گردشگری سلامت بین کرمانشاه و اقلیم عراق وجود دارد یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این چالش‌ها نبود ارتباط مستقیم بین دو طرف بود که امیدواریم با سفر هیات اقلیم عراق، این تعامل به‌صورت مستمر و دائمی برقرار شود.

کاشفی همچنین بر لزوم فعالیت شرکت‌هایی برای ارائه خدمات صفر تا صد خدمات به گردشگران سلامت تأکید و خاطرنشان کرد: تجربه موفق چنین کاری را بین تهران و بغداد داریم و باید این روند در کرمانشاه نیز برقرار شود.

رئیس اتاق کرمانشاه ادامه داد: مشکلات حوزه حمل‌ونقل، معضل دیگری که در حوزه گردشگری سلامت کرمانشاه وجود دارد و می‌توان این هماهنگی را ایجاد کرد که گردشگران سلامت اقلیم بدون کمترین معطلی و از مسیر VIP زمینی وارد کرمانشاه شوند.

وی تأکید کرد: در بلندمدت نیز پیگیر برقراری پرواز کرمانشاه- سلیمانیه هستیم که حتی اگر دو پرواز در هفته نیز برقرار شود پاسخگوی نیازهای حوزه توریسم سلامت خواهد بود.

به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، ایرلاین‌های داخلی امکان و ظرفیت راه‌اندازی چنین پروازی را دارند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: با برپایی نشست‌های این‌چنینی و اعزام و پذیرش هیات‌های حوزه گردشگری سلامت بین کرمانشاه و اقلیم عراق، ارتباط مستمر و دائمی در حوزه گردشگری سلامت بین دو منطقه برقرار شود.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha