۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
ظرفیت‌های اقتصادی آبادان چشم به راه بازارهای جهانی| وزیر امور خارجه چاره اندیشی کند
بازار گزارش می‌دهد؛

ظرفیت‌های اقتصادی آبادان چشم به راه بازارهای جهانی| وزیر امور خارجه چاره اندیشی کند

آبادان- احیای فرصت‌های اقتصادی مغفول مانده شهر آبادان در گروی حضور وزیر امور خارجه و اتخاذ رویکرد مناسب است.

محمود نواصر؛ بازار: شهر آبادان از گذشته دارای پیوندهای جهانی بوده و از مبادلات تجاری گرفته تا فعالیت‌های اقتصادی همگی در گروی برنامه‌ریزی و رویکرد جهانی بوده است.

بخش زیادی از گره مشکلات آبادان با تفکر جهانی و رویکرد اقتصادی مبتنی بر صادرات و ارزآوری رفع می‌شود و باید در همه زمینه‌ها برای این مساله، کاملا تخصصی برنامه‌ریزی شود.

یکی از وزارت‌های مهم که می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی برای شهر آبادان داشته باشد وزارت امور خارجه است که تاکنون این شهر شاهد حضور هیچ یک از وزرای امور خارجه نبوده است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نسبت به ضرورت سفر وزیر امور خارجه به آبادان تاکید کرد.

ظرفیت‌های اقتصادی آبادان چشم به راه بازارهای جهانی| وزیر امور خارجه چاره اندیشی کند

وزیر امور خارجه به آبادان دعوت شد

سید محمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهر آبادان در چندین حوزه دارای ظرفیت است که باید تلاش شود به صورت شایسته با هر کشوری که جمهوری اسلامی ایران با آن ارتباط دارد، این ظرفیت‌ها معرفی شود.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های آبادان دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنایع آبادان با توجه به توانمندی و قابلیت حضور در بازارهای جهانی نیازمند حمایت بیشتری هستند که وزارت امور خارجه در این خصوص می‌تواند کمک کند.

مولوی افزود: رایزنان بازرگانی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید با توجه به نیاز هر کشور توانمندی‌های تولیدی شهرهای مختلف ایران از جمله آبادان را معرفی کنند.

فعالیت‌های فعالان فرهنگی آبادان به گونه‌ای است که همیشه در جشنواره‌های فرهنگی استانی، کشوری و جهانی مقام‌های متعددی را کسب می‌کنند و خود این موضوع نشان دهنده توان بالای این افراد است و رایزنان فرهنگی وزارت امور خارجه نقش محوری برای رشد هر چه بهتر آنها دارند

وی توانمندی فرهنگی شهر آبادان را ویژه برشمرد و گفت: فعالیت‌های فعالان فرهنگی آبادان به گونه‌ای است که همیشه در جشنواره‌های فرهنگی استانی، کشوری و جهانی مقام‌های متعددی را کسب می‌کنند و خود این موضوع نشان دهنده توان بالای این افراد است و رایزنان فرهنگی وزارت امور خارجه نقش محوری برای رشد هر چه بهتر آنها دارند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شود، بیان کرد: پیشتر یک دفتر در سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد ولی فقط در حد نام بود و چند روز بعد از اینکه فعال شد، درِ آن بسته شد و با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری منطقه آزاد اروند، راه‌اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه یک ضرورت و یکی از مطالبات اصلی ما است.

مولوی بیان کرد: از «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه دعوت کردم برای بازدید از شرایط منطقه و همچنین راه‌اندازی نمایندگی این وزارت در منطقه آزاد اروند به شهر آبادان سفر کند.

تحول گردشگری و تجارت

نجمه عباسیان پور، یک فعال گردشگری نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که همواره باید به آن توجه شود معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر به اقصی نقاط دنیا است.

وی افزود: این منطقه دارای رودخانه‌های زیبا، نخلستان‌های متعدد و آداب و رسوم جذاب برای گردشگر بوده ولی متاسفانه در سطح جهانی به شیوه مناسب معرفی نشده است.

این فعال گردشگری عنوان کرد: «سیدمحمد مولوی» نماینده مردم آبادان، در مجلس شورای اسلامی از «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه، به منظور بازدید از شرایط منطقه و همچنین راه‌اندازی نمایندگی این وزارت در منطقه آزاد اروند به صورت رسمی دعوت کرده که استقبال بالای فعالان گردشگری را به دنبال داشته است.

سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید توجه زیادی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان داشته باشند و دو شهر آبادان و خرمشهر با توجه به محرومیت و ظرفیت‌های مغفول مانده زیادی که دارند، چنانچه دیپلمات‌های کشورمان به معرفی آنها کمک کنند سبب ارتقای سطح اقتصادی می‌شوند

عباسیان پور تاکید کرد: سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید توجه زیادی به معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان داشته باشند و دو شهر آبادان و خرمشهر با توجه به محرومیت و ظرفیت‌های مغفول مانده زیادی که دارند، چنانچه دیپلمات‌های کشورمان به معرفی آنها کمک کنند سبب ارتقای سطح اقتصادی می‌شوند.

ظرفیت‌های اقتصادی آبادان چشم به راه بازارهای جهانی| وزیر امور خارجه چاره اندیشی کند

وزارت خاجه زمینه‌ساز ارتباط جهانی اروند شود

مهدیه عبدی، یک فعال صنایع دستی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به این که اروند منطقه‌ای آزاد است و طبق تعاریف مناطق آزاد در دنیا باید منطقه‌ای امن و با شرایط ویژه اقتصادی و سیاسی باشد که بتواند برای سرمایه‌گذاران و گردشگران بسیار جذاب خارجی باشد به همین دلیل وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در این منطقه با توجه به شرایط استراتژیک بسیار عالی که دارد می‌تواند تاثیر به سزایی در ارتباط با سایر کشورها داشته باشد.

وی افزود: به طور حتم این امر می‌تواند با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری از جمله فرصت‌های صادرات و همچنین معرفی محصولات تولید شده در این منطقه صورت پذیرد.

این فعال صنایع دستی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه محصولات صنایع دستی تولید شده در منطقه از کیفیت خوبی برخوردار است قطعا می‌تواند ارزآوری داشته باشد و وضعیت معیشت تولیدکنندگان صنایع دستی را تحت تاثیر قرار دهد.

عبدی وجود نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند را ضروری برشمرد و گفت: از وزیر امور خارجه درخواست داریم زمینه‌ساز ارتباط موثر با کشورهای دیگر شود که حداقل در این منطقه که آزاد است و قوانین متفاوتی از قوانین کل کشور وجود دارد با کشورهای دیگر به راحتی بتوانند تردد کنند.

ضرورت توجه به صنایع دستی

مریم نادری، یک فعال صنایع دستی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قطعا به گرمی پذیرای وزیر امور خارجه هستیم و سفر وی به آبادان سفری مهم همراه با دستاوردهای عالی برای مردم منطقه خواهد بود.

وی با اشاره به حمل و نقل منطقه آزاد اروند افزود: با توجه به وجود حمل و نقل ترکیبی از جمله ریلی، هوایی، جاده‌ای و آبی یک بستر مناسب ترانزیتی در راستای مبادلات کالاهای تجاری و توسعه صنعت توریسم وجود دارد.

این فعال صنایع دستی تاکید کرد: از وزیر امور خارجه درخواست داریم از طریق رایزنان فرهنگی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران توجه زیادی به صنایع دستی و فرصت‌های گردشگری آبادان صورت گیرد.

لزوم ارتقای شریان‌های اقتصادی

جبار مویدراد، یک فعال گردشگری نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: باید از طریق حضور گردشگران خارجی در آبادان به دنبال ارزآوری باشیم و این امر زمانی محقق می‌شود که وزارت امور خارجه به کمک این منطقه بیاید.

وی افزود: در مرحله اول باید سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دوست به ویژه کشورهای همسایه ظرفیت‌های گردشگری آبادان را همچون دیگر نقاط کشور عزیزمان معرفی کنند.

این فعال گردشگری تاکید کرد: شهر آبادان مظلوم است و حضور وزیر امور خارجه می‌تواند کمک بسیار زیادی به ارتقای شریان‌های اقتصادی این شهر بکند.

ظرفیت‌های اقتصادی آبادان چشم به راه بازارهای جهانی| وزیر امور خارجه چاره اندیشی کند

رایزنان بازرگانی به صنایع کمک کنند

جاسم بنی طرفی، یک فعال اقتصادی در حوزه صنایع نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال‌های زیادی است که در عرصه تولید مشغول به کار هستم و ۲۰ نفر به صورت مستقیم از طریق کارخانه‌ای که احداث کردم مشغول به کار شدند.

رایزنان بازرگانی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر به ویژه عراق، کویت، امارات متحده عربی، قطر و عمان باید در موضوع صادرات کالاهای تولید شده در شهرک‌های صنعتی آبادان کمک کنند

وی افزود: رایزنان بازرگانی سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر به ویژه عراق، کویت، امارات متحده عربی، قطر و عمان باید در موضوع صادرات کالاهای تولید شده در شهرک‌های صنعتی آبادان کمک کنند.

این فعال اقتصادی در حوزه صنایع ادامه داد: بسیار خرسندم که وزیر امور خارجه به شهر آبادان دعوت شده و انتظار می‌رود وی از شرکت‌های تماما خصوصی شهرک‌های صنعتی آبادان که با تلاش فراوان از صفر شروع به کار کرده‌اند بازدید کند.

راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه به مطالبه‌ای فراگیر در شهر آبادان تبدیل شده است و فعالان بخش‌های مختلف در انتظار سفر «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به این شهر هستند.

با توجه به همسایگی شهر آبادان با کشورهای عراق و کویت، موضوع چالش لایروبی اروندرود، ظرفیت‌های صادراتی شهرک‌های صنعتی، شرایط توریسم خاص، تولیدات صنایع دستی، جایگاه مهم نام آوران حوزه فرهنگی، فعالیت‌های بالای کشاورزی و شیلات و همچنین قطب‌ قهرمانی ورزشی در چندین رشته، سفر وزیر امور خارجه به شهر آبادان را بسیار مهم، ارزشمند و ضروری کرده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha