۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
تعرفه‌های بیمه کشاورزی متناسب با ارزش جدید محصولات
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی مطرح کرد

تعرفه‌های بیمه کشاورزی متناسب با ارزش جدید محصولات

حسن نژاد، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: تعرفه‌های بیمه کشاورزی متناسب با قیمت محصولات و احتمال ضرر در سامانه جامع بیمه کشاورزی بارگذاری می‌شود.

به گزارش بازار، محمد ابراهیم حسن نژاد قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های امسال صندوق بیمه کشاورزی، تغییر تعرفه بیمه کشاورزی متناسب با ارزش جدید محصولات کشاورزی ناشی از تغییر قیمت نهاده‌های کشاورزی است. این موضوع در حال حاضر در صنعت دام و طیور اجرایی شده است.

حسن نژاد افزود: هرسال قبل از شروع سال زراعی، تعرفه‌های جدید بیمه کشاورزی مطابق با قیمت محصولات کشاورزی و متناسب با ریسک‌های آن محصول در مناطق مختلف تنظیم و با شروع سال زراعی تعرفه‌های جدید اعلام، و در سامانه جامع بیمه کشاورزی بارگذاری می‌شود تا کشاورزان بتوانند محصولات خود را مطابق با خدمات و طرح‌های بیمه‌ای جدید، بیمه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی، کشت قراردادی است، صندوق بیمه کشاورزی نیز همسو با این سیاست، در سال زراعی جدید تعرفه‌های لازم را متناسب با این طرح تنظیم کرد. در این راستا بیمه محصولات راهبردی نظیر گندم آبی، کلزا، برنج با هماهنگی انجام پذیرفت. برای سال زراعی آتی هم سطوح جدید کشت قراردادی ابلاغ شده، و صندوق بیمه کشاورزی متناسب با نظام مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی اقدام خواهد کرد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی همچنین اعلام کرد: از دیگر طرح‌های در حال اجرای صندوق بیمه کشاورزی، می‌توان به طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد که در دو سال گذشته، همگام با وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام پذیرفت. در سال زراعی جدید نیز صندوق بیمه طرح جهش تولید در دیمزارها را در سطوح گسترده تری نسبت به قبل و معادل چهار میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار انجام خواهد داد. به عبارتی، صندوق بیمه کشاورزی همسو با طرح‌های در دست اجرای وزارت جهاد کشاورزی اقدام به پوشش بیمه‌ای طرح جهش تولید در دیمزارها کرده است.

حسن نژاد در ادامه افزود: در ارتباط با سایر محصولات مانند محصولات دامی کشور، طرح ویژه‌ای خصوصا در مناطق روستایی تنظیم شده که تعهدات بسیار خوبی پیش بینی شده و حدودا ۷۰ تا ۸۰ درصد ارزش دام به عنوان تعهدات صندوق بیمه در نظر گرفته شده است تا بدین وسیله تولید کنندگان بتوانند بدون محدودیت از این نوع پوشش بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وی پیش بینی کرد در زیر بخش زراعت حدود ۸ میلیون هکتار، در زیر بخش دام حدود ۲۲ میلیون راس و بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون قطعه طیور در سال آتی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: یکی از طرح ها، طرح بیمه پایه با حق بیمه پایین است که این نوع بیمه در محصولات زراعی فقط حوادث طبیعی و در خصوص محصولات دامی فقط بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را پوشش می‌دهد. طرح دیگر، بیمه تکمیلی با تعهدات بیشتر است که حق بیمه بالاتری دارد.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در پایان گفت: از برنامه‌های جدید صندوق بیمه، بیمه آبزیان است که با همکاری شیلات و دیگر تشکل ها، طرح مرتبط با آن تهیه شده است، و امیدواریم در این زمینه نیز پوشش بیمه‌ای مناسبی را ارائه کنیم.

کد خبر: ۱۶۹٬۱۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha