۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
 شوک قیمتی به بازار طلا در هفته اخیر

شوک قیمتی به بازار طلا در هفته اخیر

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در آخرین روز کاری هفته به رقم ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و سکه اظهار کرد: در پی کاهش نرخ طلای جهانی و نرخ دلار در داخل، طی روزهای اخیر شوک قیمتی در بازار طلا داشته‌ایم.

وی با اشاره به کاهش ۴۲ دلاری هر اونس طلا در بازار جهانی نسبت به ابتدای هفته اظهار داشت: قیمت طلا به رقم ۱۷۶۳ دلار به ازای هر اونس رسیده است.

این کارشناس بازار طلا در ادامه در خصوص قیمت‌های امروز اظهار داشت: در بازار امروز (پنج‌شنبه ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد که نسبت به روز کاری قبل، ارزان‌تر شده است.

کشتی آرای افزود: نیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به رقم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با ۴۰۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی به ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۲ میلیون و ۹۰۰ میلیون تومان دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به ۵ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به ابتدای هفته ۲۹۵ هزار تومان کاهش را نشان می‌دهد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسید که به نسبت ابتدای هفته ۶۷ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار، یک میلیون و ۴۹۳ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز یک میلیون و ۵۶۴ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به یک میلیون و ۷۰۶ هزار تومان رسید که ۹۰ هزار تومان کمتر از ابتدای هفته است.

وی افزود: با توجه به کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا، حبب سکه در محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha