۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
فرودگاه ساری راه دسترسی مناسبی ندارد
استاندار مازندران:

فرودگاه ساری راه دسترسی مناسبی ندارد

ساری - استاندار مازندران گفت: فرودگاه ساری همه شرایط یک فرودگاه بین المللی به جز راه دسترسی را دارا است که باید برای حل این مشکل تلاش کرد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در بازدید از فرودگاه ساری با اشاره به این که این فرودگاه؛ همه شرایط یک فرودگاه بین المللی بجز راه دسترسی را داراست، افزود: این مشکل که آزاردهنده و برای مردم زمان بر بود، اکنون در حال رسیدگی است و کار در آن فعال است.

وی تقاطع غیر همسطح جاده جوادالائمه (ع) را یکی از پروژه های حوزه راه دسترسی به این فرودگاه برشمرد و گفت: این پروژه که با اعتباری مجموعا حدود ۴۰۰ میلیارد ریال فعال است تا حد زیادی مشکل راه دسترسی را مرتفع می کند و طی دو سال به بهره برداری می رسد.

استاندار توسعه باند را یکی دیگر از پروژه های مهم این فرودگاه دانست و اظهار داشت که بزودی، پیگیری ها و مذاکرات لازم با مدیرعامل بنیاد مستضعفان برای اختصاص زمین های مورد نظر صورت می پذیرد.

حسین زادگان با بیان این که مجموعا اتفاقات خوبی در فرودگاه ساری رقم خورده، خبر داد: سازمان هواشناسی نیز موافقت خود را برای نصب یک دستگاه RVR هواشناسی پس از نصب و راه اندازی سیستم ILS اعلام نمود تا ان شاء الله در آینده شاهد لغو پروازها به این شکل نباشیم.

وی بیان داشت: می توان گفت در دو سال اخیر حدود یک سوم به میزان مساحت فرودگاه افزوده شده، در توسعه فرودگاه رامسر اتفاقات خوبی افتاده و مشکلات فرودگاه نوشهر نیز رفع شده که از توجه وزیر راه و شهرسازی قدردانی می کنم.

همچنین استاندار مازندران درراستای تسریع در بهره برداری از سامانه کمک ناوبری ازتخصیص اعتبارجهت اجرای جاده روستایی خبرداد و ازمدیرکل راه وشهرسازی خواست تاهرچه سریعتربااجرای این طرح، زمینه نصب سیستم و بهره برداری ازآن را فراهم نماید.

حسین زادگان با بیان این که اقدامات مناسبی در توسعه فضاهای فرودگاهی اتفاق افتاده و قریب ۱۵۰۰ میلیارد ریال در این بخش هزینه شده، یادآور شد: می توان گفت که با تملک زمین برای باند فرودگاه ساری دیگر مشکل خاصی را در این فرودگاه شاهد نباشیم.

گفتنی است؛ استاندار مازندران در این روز از پروژه های دردست اقدام فرودگاه ساری شامل؛ دیواربتنی، پیرامون فرودگاه، طرح زهکشی و فاضلاب وتصفیه خانه مرکزی، انبارتدارکات، سایت های گلایدپس ولوکولایزرسامانه کمک ناوبری ILS، اراضی درحال تملک درراستای طرح توسعه واپرون بازدیدکرد. 

کد خبر: ۱۶٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha