۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
سهمیه ۱۲هزار نفری سمنان در تسهیلات سفر رئیس جمهور | ۷هزار خانواده در نوبت دریافت وام
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سهمیه ۱۲هزار نفری سمنان در تسهیلات سفر رئیس جمهور | ۷هزار خانواده در نوبت دریافت وام

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه خانوارهای محروم از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان در دست پرداخت است، گفت: سهمیه سمنان در این طرح ۱۲ هزار و ۷۰۰ خانوار است.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سفر آبان ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان سمنان دارای مصوبات خوبی در حوزه اعتبارات بود که یکی از آنها، اعطای تسهیلات به مردم محسوب می‌شود، بیان کرد: ۱۲ هزار و ۷۷۳ نفر سهمیه برای این تسهیلات در استان سمنان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این وام ها تا سقف ۱۵ میلیون تومان است، ابراز کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه و ویژه خانواده‌های محروم بوده و توسط بانک ها عامل شامل رفاه و ملت، صادرات، ملی و تجارت پرداخت می شود.

تخصیص اعتبار ۱۹۲ میلیارد تومانی

استاندار سمنان با بیان اینکه تسهیلات ویژه سفر رئیس جمهور تاکنون به پنج هزار نفر (سرپرست خانوار محروم) پرداخت شده است، بیان داشت: در مجموع ۱۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور به استان سمنان اختصاص یافته که بانک ها از قبل آن، در حال پرداخت وام ها هستند.

هاشمی با بیان اینکه محور این تسهیلات گره‌گشایی از امورات مردم است، گفت: تسهیلات در راستای کمک به خانواده‌های محروم به خصوص در زمینه رفع مشکلات و موانع کسب و کارهای خانگی، خرد، مشاغل، رفع مشکلات ناشی از کرونا و ... پرداخت می شود و بانک‌ها نیز در این طرح همراهی بسیار خوبی با دولت داشته‌اند.

تسهیلات قرض‌الحسنه و ویژه خانواده‌های محروم بوده و توسط بانک ها عامل شامل رفاه و ملت، صادرات، ملی و تجارت پرداخت می شود

وی با بیان اینکه اعتبارت ویژه این وام ها به صورت کلی در دو مرحله به استان تعلق می گیرد، بیان کرد: هفت هزار نفر دیگر در صف دریافت تسهیلات سفر استانی رئیس جمهور هستند و پرونده آنان در بانک‌ها در دست بررسی است.

سهمیه ۱۲هزار نفری سمنان در تسهیلات سفر رئیس جمهور | ۷هزار خانواده در نوبت دریافت وام
حجت الاسلام رئیسی ۱۳ آبان سال گذشته در نهمین سفر استانی، به سمنان سفر کرد

کمک به مردم از طریق ارائه تسهیلات

استاندار سمنان با بیان اینکه نگاه سفر استانی رئیس‌جمهور، مردم داری و رفع مشکلات اقشار مختلف به خصوص نیازمندان است، افزود: محور این طرح در واقع حمایت از مردم است که به خصوص در دو سال کرونا دچار مشکلات اقتصادی و ... شدند.

هاشمی با بیان اینکه مجموعاً ۱۲ هزار و ۸۰ نفر از مردم استان سمنان برای دریافت تسهیلات به بانک ها مراجعه کردند، تاکید کرد: پنج‌هزار نفر تسهیلات را دریافت و مابقی در صف تائید پرونده هستند و همچنین ۷۰۰ سهمیه دیگر همچنان در استان سمنان برای دریافت این تسهیلات باقی است.

محور این طرح در واقع حمایت از مردم است

وی با بیان اینکه روند اعطای تسهیلات همچنان ادامه دارد، گفت: تسهیلات به نفرات واجد شرایط داده خواهد شد.

نوسازی مدارس

استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه ‌از محل سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی نیز به نوسازی و تجهیز مدارس استان اختصاص یافته است، گفت: احداث استخر و سالن های ورزشی ویژه دانش آموزان و معلمان با این اعتبارات بسیار خوب دنبال می شود.

هاشمی درباره اختصاص اعتبارات سفر نیز، گفت: حدود ۸۷۷ میلیارد تومان‌ اعتبار عمرانی به صورت نقدی برای استان در سفر حجت الاسلام رئیسی تخصیص یافته که صرف پروژه های ۲۹ دستگاه اجرایی می‌شود همچنین عملکرد دستگاه‌ها در زمینه جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات خوب بوده تا جایی که تنها یک یا دو دستگاه هستند که تخصیص زیر ۵۰ درصد داشته‌اند که البته تا پایان شهریورماه فرصت همچنان باقی است.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha