۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۲
تامین منابع مالی چالش جدی ساخت ۴ میلیون مسکن
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

تامین منابع مالی چالش جدی ساخت ۴ میلیون مسکن

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا زمانی که مشکل میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی حل نشده و منابع پایدار برای ساخت مسکن ایجاد نشود، نمی‌توان ۴ میلیون مسکن ساخت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، غلامرضا مرحباء درباره وضعیت اجرای طرح ملی مسکن در حوزه انتخابیه و فرآیند اجرای آن در سراسر کشور، گفت: اگرچه سازمان مسکن و شهرسازی در حوزه انتخابیه اینجانب برای ساخت مسکن جایابی کرده است اما طرح مذکور در کل کشور با مشکل تامین اعتبار مواجه است و این مسئله مهترین چالش پیش‌روی وزارت راه و شهرسازی برای به سرانجام رساندن طرح ملی مسکن است و تا زمانی که این مشکل حل نشود نمی‌توان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مشکل میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی حل شود، ادامه داد: تا زمانی که این مشکل حل نشده و منابع پایدار برای ساخت مسکن ایجاد نشود، نمی‌توان ۴ میلیون مسکن ساخت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و جمع‌آوری سرمایه‌های مردمی با خرید سهام را ازجمله راهکارهای عبور از این بحران دانست و افزود: در این مسیر ظرفیت خط اعتباری بانک‌ها یعنی تزریق منابع از طریق بانک‌ها را پیشنهاد نمی‌کنم چراکه اگر برای اجرای طرح ملی مسکن از مسیر "مسکن مهر" حرکت کنیم کشور باز هم دچار تورم خواهد شد.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha