۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
واگذاری کمتر از ۱۰ درصد زمین‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی
عضو هیات‌ مدیره سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد

واگذاری کمتر از ۱۰ درصد زمین‌های دولتی به وزارت راه و شهرسازی

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از ۷ هزار هکتار اراضی مازاد شناسایی شده دستگاه‌های دولتی، تاکنون تنها کمتر از ده درصد آن برای استفاده در نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه قرار گرفته است.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی اظهار داشت: از حدود ۷ هزار هکتار اراضی مازاد شناسایی شده دستگاه‌های دولتی، تاکنون تنها ۶۰۰ هکتارآن، یعنی کمتر از ده درصد برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بیشترین سهم را در اراضی دولتی شناسایی شده وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه‌ها دارند.

۲۲ هزار هکتار از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی آماده برای ساخت ۱۴۵۰ هزار واحد است. همچنین ۳۵ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در مرحله الحاق به شهرها قرار داد و پیش بینی شده ۱۲۵۰ هزار واحد در این اراضی ساخته شود.

بر اساس ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات، دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های ۱۰۰ درصد دولتی مکلفند اراضی در اختیار خود را رایگان در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهند.

همچنین بر اساس این قانون ادارات ثبت اسناد و املاک مکلفند سند اراضی شناسایی شده را ظرف مدت یک ماه به نام وزارت راه و شهرسازی کنند.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha