۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۵
تکرار تجربیات تلخ گذشته با ورود پیمانکاران غیربومی| نواقص «جهش تولید مسکن» آسیب شناسی شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

تکرار تجربیات تلخ گذشته با ورود پیمانکاران غیربومی| نواقص «جهش تولید مسکن» آسیب شناسی شود

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: کم رغبتی پیمانکاران بومی گلستان برای مشارکت در پروژه های جهش تولید مسکن به سبب مشکلات ساختاری و متعدد این طرح است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: مواردی مانند تامین منابع مالی، نوع قرارداد و قیمت پایه پیشنهادی از جمله نواقصی بوده که در طرح جهش تولید مسکن مشهود و آسیب شناسی این معضلات، ضروری است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: برخی نارسایی های موجود سبب شده تا انبوه سازان و پیمانکاران بومی اراده‌ای برای مشارکت در طرح جهش تولید مسکن را نداشته و کم توجهی به این ایرادات، خسارات متعددی را در آینده به بهره برداران تحمیل می کند.

وی افزود: در طرح های گذشته همچون مسکن مهر هم، به سبب برخی سهل انگاری ها شاهد ورود پیمانکاران غیربومی در پروژه های مسکن در گلستان بودیم که تجربیات تلخی را به دنبال داشته است.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان گفت: در سایت راه آهن و زیتون گرگان که با پیمانکاران غیربومی قرارداد منعقد شد، هنوز پس از گذشت ۱۲ سال چالش های بسیار اساسی و متعددی بوجود آمده که مانع از پیشرفت پروژه ها و تحویل واحدهای مسکونی به مردم و شهروندان عزیز گردیده است.

مرتضوی ادامه داد: پیگیری نواقص و مشکلات طرح جهش تولید مسکن را به عنوان یک وظیفه و تکلیف اجتماعی ادامه خواهیم داد  و در این زمینه بسته های مختلفی تهیه و به دولت و مجلس ارسال میگردد . 

وی گفت: تا برطرف شدن نواقص طرح جهش تولید مسکن پیگیری ها و مذاکرات را ادامه خواهیم داد و در حل و رفع نارساییها پیگیری و پافشاری می کنیم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور افزود: جامعه انبوه سازان تلاش می کند تا با انعکاس صحیح این مشکلات در زمینه حل آنها گام های اساسی بردارد و راهکارهاو الگوهای متنوع و متعددی برای پیشرفت و شتاب بخشی در نهضت ملی مسکن آن ارائه داده است.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha