۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۰
خسارت ۱۲.۴ میلیارد یورویی برای شرکت برق آلمان

خسارت ۱۲.۴ میلیارد یورویی برای شرکت برق آلمان

شرکت تامین کننده برق در آلمان اعلام کرد که در نیمه اول همین سال میلادی با زیان ۱۲.۴ میلیارد یورویی (۱۲.۵ میلیارد دلار) مواجه شده است.

به گزارش بازار، شرکت تامین کننده برق در آلمان اعلام کرد که در نیمه اول همین سال میلادی با زیان ۱۲.۴ میلیارد یورویی (۱۲.۵ میلیارد دلار) مواجه شده است.

شرکت تامین کننده برق آلمان، یونیپر Uniper به دلیل کاهش شدید واردات گاز از روسیه با زیان هنگفت ۱۲.۴ میلیارد یورویی مواجه شده است.

این شرکت اعلام کرد به دلیل تعهداتی که در قبال تامین گاز مشتریان با قیمت‌های از پیش تعیین شده داشته و از زمان آغاز جنگ روسیه به ناچار گاز را با قیمت‌های بالاتر تامین کرده، خسارت هنگفتی را متحمل شده است.

روسیه صادرات گاز طبیعی خود را به آلمان ۸۰ درصد کاهش داد و این کاهش جریان گاز اکنون آلمان را با مشکلات جدید مواجه کرده است.

این شرکت برای جبران زیان‌های خود دست به دامن دولت شده است و ماه گذشته ۳۰ درصد از سهام این شرکت را دولت آلمان برای کمک به جبران خسارت خریداری کرد.

کلاوس دیتر مائوباخ، مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: شرکت یونیپر ماههاست که نقشی جدید را در تثبیت قیمت گاز در آلمان ایفا کرده است، اما بهای آن خسارت میلیاردها یورویی بوده است.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha