۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
توسعه استاندارد و مدیریت کیفیت در سندی ملی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد

توسعه استاندارد و مدیریت کیفیت در سندی ملی

­رئیس سازمان ملی استاندارد تدوین سند جامع و نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی و مدیریت کیفیت کشور را از عوامل رشد اقتصادی و تحقق توسعه پایدار دانست.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه با بیان این مطلب افزود: توسعه استانداردسازی و مدیریت کیفیت به عنوان یکی از کلیدی‌ترین عوامل رشد اقتصادی و تحقق توسعه پایدار محسوب می‌شود.

وی افزود: بیشتر جوامع پیشرفته در دنیای امروز دارای استراتژی، برنامه و نقشه‌های کلان در حوزه‌های مختلف استاندارد و کیفیت در عالی‌ترین سطح ملی خود هستند.

به گفته اسلام پناه سند جامع و نقشه راه تحول نظام استاندارد سازی و مدیریت کیفیت کشور سندی است که راهبردهای ملی و مشارکت ذینفعان را در حوزه استاندارد و مدیریت کیفیت کشور تعیین می‌کند.

وی با اشاره به اهداف تدوین و تهیه این سند افزود: تحقق اهداف کلان دولت در زمینه‌هایی از جمله توسعه صنعتی، رقابت پذیری کالا و خدمات ملی در بازارهای جهانی، استفاده کارآمد از منابع طبیعی و انسانی، ایمنی مواد غذایی، بهداشت، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی از جمله اهداف این سند تعریف شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سند یاد شده به توسعه پایدار، افزایش رفاه و رضایت مندی اجتماعی کمک می‌کند و با ارائه یک نقشه راه و برنامه برای تنظیم نظام جامع استاندارد سازی و مدیریت کیفیت کشور، به عنوان فرصتی برای افزایش آگاهی از اهمیت و نقش آفرینی استاندارد و کیفیت در توسعه پایدار و چگونگی بهره مندی ذینفعان ملی از آن هاست.

اسلام پناه افزود: سند و نقشه راه استاندارد سازی و مدیریت کشور هم اکنون تدوین شده و به زودی برای اجرا ابلاغ می‌شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha