۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
تولید ۱۰۰ درصد بذر گندم دیم زارها در دولت سیزدهم
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

تولید ۱۰۰ درصد بذر گندم دیم زارها در دولت سیزدهم

خیام نکویی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ۱۰۰ درصد بذر گندم مورد نیاز دیم زارها، از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تأمین شد.

به گزارش بازار، مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه افتتاحیه مراسم فناوری‌های نوین کشاورزی اظهار داشت: از شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی برای ورود علم و دانش به بخش کشاورزی حمایت به عمل می‌آید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره اینکه دولت سیزدهم چه برنامه‌ای برای تغییر رویه کشاورزی کشور از کشاورزی معیشتی به کشاورزی اقتصادی دارد، افزود: بخش عمده کشاورزی کشور معیشتی و میزان بهره وری در آن کم است، اما در دولت سیزدهم بخش کشاورزی مورد حمایت ویژه‌ای قرار دارد، مهم‌ترین اقدامی که برای بخش کشاورزی کشور باید انجام شود ایجاد انقلاب در بهره وری تولیدات است و دانش و فناوری باید به این بخش ورود کند.

خیام نکویی در مورد اینکه عملکرد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در یک سالگی دولت سیزدهم چیست؟ گفت: خرید گندم در سال قبل ۴ میلیون تن بود که امسال ۷ میلیون تن است که این امر با سیاست‌گذاری‌های صحیح و استفاده از بذر خوبی که توسط این سازمان صورت گرفت محقق شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی سپس اظهار داشت: صددرصد بذر گندم مورد نیاز دیم زارها، امسال توسط سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تأمین شده که در گذشته این طور نبود و این اقدامات جهش تولید دیم زارهای کشور را منجر شده است به طوری که عملکرد گندم از هر هکتار ۳۰۰ کیلوگرم به ۹۰۰ کیلوگرم رسیده و سه برابر افزایش داشته است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه این روند ادامه خواهد داشت و شاهد تحولات چشمگیری در بخش کشاورزی خواهیم بود، گفت: ظرفیت بالایی برای دانش آموختگان کشاورزی داریم به طوری که برای بهره برداری از این ظرفیت، پارک‌های علم و فناوری و دهکده‌های علم و فناوری را ایجاد و در حال ایجاد هستیم که خود تولیدکنندگان بخش کشاورزی در این امکان به عنوان مروج عمل می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
      0 0
      گندمُ درخته یا بوته ‌مهندس نکویی
    • خدا اد عباسی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 0
      سلام بنده از قشر کشاورز استان هرمزگان شهرستان میناب هستم متاسفانه در سیل سال گذشته تمام زندگیم زیر سیلاب رفت و متاسفانه تا کنون از طرف مسولین حتی شورای اسلامی و دهیاری هم برای بازدید که نیامدند هیچ حتی جواب تلفنم را هم ندادند بعد شما دم از حمایت میزنید شاید تو استانهای دیگر کشاورز حمایت بشه ولی هرمزگان از محالات است باور ندارید این شماره تماس بنده هست نتوانید تحقیق کنید ۰۹۱۷۱۶۳۵۹۰۲