۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
آبرسانی به ۱۰ هزار روستا طی ۳۰ ماه
وزیر نیرو خبر داد

آبرسانی به ۱۰ هزار روستا طی ۳۰ ماه

محرابیان، وزیر نیرو گفت: درخصوص آبرسانی به ۱۰ هزار روستا برنامه ریزی شده که با پیگیری بسیار، عملیات اجرائی آن‌ها شروع شده است.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو که امروز در کمیسیون کشاورزی مجلس حضور یافته بود، افزود: یکی از موضوعاتی که در کمیسیون صحبت شد، آبرسانی به روستاها و مناطق محروم بود که در چارچوب جهاد آبرسانی، توسط وزارت نیرو با همکاری نیروهای انقلابی سپاه پاسداران، گروه های جهادی و همکاری نهادهای انقلابی سپاه پاسداران و پیمانکاران بخش خصوصی و به ویژه خیرین آبرسان در حال انجام است.

محرابیان در ادامه گفت: برای موضوع تامین آب صنعت از محل پساب و آب های غیرمتعارف بند ۳ تبصره ۸ قانون بودجه امسال، باید براساس بازتخصیص آب صنایع اقدام کنیم. صنایع بزرگ و صنایع آب بر، برای تامین آب مصرفی و طرح های توسعه بازتخصیص می گیرند و از محل پساب یا انتقال آب از دریا یا نقاط دیگری که امکان تامین آب وجود دارد به بخش کشاورزی و بخش شرب و بخش بهداشتی، آب بیشتری تخصیص داده می شود.

وی اضافه کرد: برای صنعت هم حائز اهمیت است که تامین آب از محل پساب، پایدار و دائمی باشد و طبیعتا تامین آب از چاه ها در برخی سال ها بخاطر خشکسالی قابل تامین نیست ولی تامین آب از محل پساب دائمی است.

وزیر نیرو همچنین گفت: یکی از محوری ترین موضوعاتی که در سیاست خارجی در اجلاس های دو جانبه و چند جانبه مورد تاکید رئیس جمهور است توجه به موضوع آب و استیفاء حقوق ملت در موضوع آب است که با همسایگان و کشورهای منطقه در این موضوعات به تفاهم رسیدیم.

وی در ادامه گفت: در خصوص تامین حقابه کشورمان اخیرا با هیئت حاکمه افغانستان و همچنین با رئیس جمهور ترکیه تفاهم کردیم. به گفته وی، با هئیت حاکمه افغانستان توافق شد که حقابه جمهوری اسلامی طی معاهده ۱۳۵۱ پرداخت شود. همچنین از انحراف در منطقه گودزره که موجب اتلاف آب خواهد شد، جلوگیری شود و آب مستقیم از بندکمال خان وارد ایران خواهد شد.

محرابیان در پایان گفت: در موضوع ترکیه بخاطر طرح هایی که ترک ها در بالادست اجرا کردند و یا در حال اجرا دارند، نگرانی هایی است که به رئیس جمهور ترکیه و هیئت همراه ایشان منتقل و موضوع نشست های مشترک را میان دو کشور پیگیری کردیم که منتظریم اولین جلسه آن برگزار شود و مذاکرات را برای حصول توافقات دنبال کنیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha