۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید میگوی پرورشی
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

پیش بینی افزایش ۳۰ درصدی تولید میگوی پرورشی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ایمن سازی لاروهای میگو در مزارع تولیدی، امسال از افزایش ۳۰ درصدی تولید میگوی پرورشی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با تأکید بر دستیابی به سیاست‌های کلان سازمان شیلات در صنعت پرورش میگو، گفت: با مدیریت صحیح و همکاری پرورش دهندگان بخش خصوصی، اکنون شاهد رونق پرورش میگو و افزایش تولید سالانه این محصول مهم شیلاتی هستیم.

حسینی با اشاره به تولید ۵۸ هزار تُن میگوی پرورشی در سال گذشته اعلام کرد: با افزایش مزارع زیرکشت میگو در سال ۱۴۰۱، پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش ۳۰ درصدی، شاهد تولید ۷۵ هزار تُن میگو باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با اشاره به اینکه شیوع بیماری در مزارع پرورشی یکی از مهمترین دغدغه‌های پرورش دهندگان است، گفت: برای حل این معضل تدابیر خاصی از سوی کارشناسان مربوطه اتخاذ شده که یکی از مهمترین آنها، تأمین لاروهای ایمن سازی شده در مقابل بیماری است.

به گفته حسینی، مزارع پرورش میگو در پنج استان ساحلی کشور در بوشهر، هرمزگان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته که هر ساله بنا به تقاضای سرمایه گذاران بخش خصوصی میزان مزارع زیر کشت افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران در ادامه با تاکید بر اینکه میگوی پرورشی کشورمان به بیش از ۳۰ کشور صادر می‌شود، افزود: عمدتاً مقصد اصلی صادرات آبزیان به کشورهای جنوب شرق آسیا، کشورهای عربی و اروپایی است.

حسینی از صادرات مستقیم میگوی پرورشی برای نخستین بار به چین گفته و تصریح کرد: صادرکنندگان در حال جذب بازارهای جدید به ویژه در اروپا هستند؛ همچنین روسیه یکی از بازارهای جدید و بزرگ برای آبزیان ایران و میگوی پرورشی محسوب می‌شود که سال به سال شاهد افزایش صادرات آبزیان به این کشور هستیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha