۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
کرونا نشان داد امکان صدور مجوزهای یک‌روزه را داریم
نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

کرونا نشان داد امکان صدور مجوزهای یک‌روزه را داریم

قزوین - نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد شرایط حساس در مقطع زمانی کوتاهی نشان داد ظرفیت مدیریت سریع  و توان صدور مجوزهای یک‌روزه در بحران ها را داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی عبدیان‌ در دیدار لطف‌الله سیاهکالی مرادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی که با حضور جمعی از کارشناسان و فعالین اقتصادی استان در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: صدور مجوز  و سپری کردن فرآیندهای الزامی آغاز به کار برای فعالان صنعتی و تولیدی در کشور همواره یک چالش اساسی برای فعالین اقتصادی و تولیدی بوده است که راهکاری درست و منطقی برای رفع آن اندیشیده نشده بود.

وی بیان کرد: این‌که همیشه منتظر وقوع حوادث و بحران برای اجرای درست فعالیت‌هایمان باشیم منطقی نیست اما شیوع بیماری کرونا و ایجاد شرایط ویژه در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت نشان داد که ظرفیت و توان صدور مجوز فعالیت در کمتر از یک روز، بررسی‌های تخصصی طرح‌های و حمایت فوری از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان قزوین وجود دارد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: درواقعیت امروز باید تلاش کنیم تا این رویه و شیوه ایجادشده در کشور حفظ شود و بتوانیم با همین نگاه فوریتی به بررسی طرح‌های اجرایی بپردازیم تا دلسردی سرمایه‌گذار در این فرآیندها ایجاد نشود.

عبدیان عنوان کرد: فعالین اقتصادی و تولیدی در همه دنیا از احترام خاصی بین مردم و مسئولین برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا همه امکانات برای فعالیت این افراد فراهم شود درحالی‌که در ایران گویا فعالیت‌های سیاسی، جهت‌گیری‌های خاص و رفتارهای گروهی منجر شده تا فعالان اقتصادی همواره از حمایت‌ها بی‌نصیب باشند.

وی افزود: امروز واحدهای تولیدی و صنعتی استان قزوین در حوزه صادرات به مشکلات اساسی برخورده‌اند و نیاز است دراین‌باره مسئولین استانی و کشوری با رایزنی و برگزاری جلسات اقتصادی برای رفع این مشکل تلاش کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما فعالین اقتصادی و تولیدی قزوین اگرچه در قرارگاه مواسات و همدلی در کنار هم برای رفع مشکلات و محرومیت در بین نیازمندان جامعه تلاش می‌کنیم اما انتقاد ما از دولت پابرجاست و معتقدیم که دولت و مسئولین حتی در همین شرایط هم می‌توانستند ماجرا را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که کمترین میزان خسارت به این گروه‌ها وارد شود.

اتاق بازرگانی حلقه واسط فعالان اقتصادی و دولت

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به نقش تأثیرگذار اتاق بازرگانی در ایجاد روابط دوطرفه بین فعالان اقتصادی و دولت بیان کرد: اتاق بازرگانی وظیفه دارد بامطالعه کامل شرایط هر یک از طرفین راهکارهای مناسب برای مدیریت و رفع مشکلات را ارائه کند.

مهدی بخشنده بیان کرد: اما در این مسیر به حمایت دولت و به‌خصوص مجلس شورای اسلامی نیاز داریم چراکه درواقع بخشی از قوانین موجود در این حوزه دارای ابهام، ناکافی و حتی نادرست است که برای از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان آن برای رفع این دغدغه استفاده شود.

وی وعده داد: به‌زودی با اجرای طرح حذف قوانین به‌روز، اصلاح فرآیندهای صدور مجوز و پرداخت هزینه امکان فعالیت دوباره اصناف و واحدهای تولیدی فراهم می‌شود.

کد خبر: ۱۶٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha