۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
کنترل نرخ اجاره بهاء با ورود شهرداری تهران به موضوع اجاره داری
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد

کنترل نرخ اجاره بهاء با ورود شهرداری تهران به موضوع اجاره داری

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها و عدم توانمندی اقتصادی شهروندان به ویژه زوج‌های جوان از ورود شهرداری تهران به موضوع اجاره داری مسکن خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی هدایت در دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کمسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی استان تهران با تأکید بر اهمیت تحقق عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی بین مناطق شمالی و جنوبی پایتخت، گفت: تلاش ما بر این است تا با بارگذاری طرح‌های محرک توسعه در بافت‌های فرسوده که عمدتاً در مناطق جنوبی شهر تهران واقع شده اند، میان شمال شهر و جنوب شهر تعادلی نسبی ایجاد کنیم.

هدایت با اشاره به افزایش نرخ اجاره بها در تهران، عدم پایبندی مالکان به دستورالعمل ها، اعمال سلیقه‌ای نرخ اجاره بها در مناطق مختلف و کاهش توانمندی اقتصادی مستأجران، از ایجاد سازمان اجاره داری حرفه‌ای خبر داد و گفت: ساخت ۲ تا ۳ هزار واحد مسکونی با هدف کنترل نرخ اجاره بها از سوی شهرداری تهران در دستور کار سازمان نوسازی قرار گرفته است.

وی در این باره توضیح داد: واحدهایی که ساخته می‌شوند عمدتاً در مناطق ۱۸ و ۱۹ و برخی دیگر از مناطق شهر تهران هستند که پس از تکمیل در اختیار سازمان اجاره‌داری قرار خواهند گرفت تا با سازوکارهای قانونی به زوج‌های جوان اجاره داده شوند.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران ضمن اشاره به نقش مؤثر مشارکت مردم در تسریع روند نوسازی بافت‌های فرسوده، از تدوین بسته‌های تشویقی جدید نوسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با جذاب‌تر شدن مشوق‌ها و تسهیلات نوسازی، شاهد افزایش مشارکت مالکان، سازندگان و سایر ذی‌نفعان و ذی‌نقشان در نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت باشیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha